جاذبه گردشگری باکو

نظر یوفا از شهر باکو

یوفا استادیوم المپبک شهر باکو را میزبان فینال لیگ اروپا در سال 2019 برای فصل 2018 – 2019 انتخاب کرده است . هزینه های بلیت بازی فینال لیگ اروپا بر اساس جایگاه ها استادیوم مشخص شده است .

بازی فینال قرار در تاریخ  هشتم خرداد (29 MAY) در استادیوم 70،000 نفری المپیک باکو برگزار شود . سایت یوفا برای شهر باکو توضیحاتی داده است که در این مقاله به این مطلاب پی پردازیم .

شما برای خرید تور باکو برای بازی فینال میتوانید از تایسیز پرواز به عنوان مجری مستقیم تور باکو و کارگزار باکو خرید نمایید .

باکو کجاست ؟

بزرگترین شهر در منطقه قفقاز و بزرگترین شهر سواحل در یای خزر می باشد . این شهر با مسکو و استانبول 2،000 کیلومتر و با نیویورک 9،000 کیلومتر و 5،500 کلیومتر با شهر پکن فاصله دارد .

ورزشگاه المپیک باکو

استادیوم المپیک باکو (Baki Olimpiya Stadionu)حدود 70،000 صندلی دارد و در فوریه 2015 افتتاح شد . و در تابستان همان سال برای بازی های اروپایی استفاده شد و امروز هم میزبان بازی های تیم ملی آذربایجان در بازی های یورو 2020 می باشد .

این ورزشگاه ، ورزشگاه خانگی و محل بازی های تیم ملی آذربایجان است .

فاصله این ورزشگاه تا فرودگاه حیدر علی اف 45 دقیقه با اتوبوس فاصله دارد . همچنیم برای رفتن به شهر قدیمی میتوان از مترو شهری و یا خطوط اتبوس رانی شهری استفاده کرد.

مکان برای اقامت

باتوجه به توسعه و پیشرفت شهر باکو در جذب توریست ، در شهر باکو تعداد زیادی هتل های مدرن وجود دارد . شما برای آشنایی بیشتر میتوانید در قسمت هتل های باکو با آنها آشنا شوید .

دیدنی های شهر باکو

شهر قدیمی باکو که جزوء میراث جهانی یونسکو هم هست شامل بناهای تاریخی و دیدنی از زمان قرون وسطی می باشد.

در باکو با پیاده روی در شب میتوانید از دیدن ساختمان های مدرن که نمای آن با چراغ طراحی شده است لذت ببرید ، از ساختمان های مدرن و زیبا این شهر مخصوصا در شب میتوان به برج های شعله اشاره کرد .

در باکو میتوان در پارک ها لذت برد پارک ملی یا میل پارک باکو که با ساحل باکو هم سو است لذت ببرید .

برای مشاهد سایر جاذبه های گردگشگری باکو به قسمت جاذبه های گردشگری شهر باکو مراجعه فرمایید .

غذا و نوشیدنی های باکو

گردشگرانی خارجی که به باکو میروند بین غذاهای آذربایجانی ، ترکیه ای و ایران شباهت فراوانی میبینند .شما میتوانید یک وعده غذا پلوف (برنج همراه با زعفران با گوشت و سبزیجات)  را درکنارش دلمه (Dolma) که با برگ انگور درونش کوشت پرشده انتخاب کنید . و یا میتوانید کباب بره مخصوص و یا ماهی های دریای خزر و خاوریار استفاده کنید . و نوشیدن یک لیوان چای و یا شربت های خنک آذربایجانی لذت خاص خود را دارد .

دینی های خارج شهر باکو

آیا می خواهید بدانید چرا آذربایجان به سرزمین آتش شناخته میوشد ؟

اگر شما 25 کیلومتر از شهر باکو خارج شوید میتوانید به کوه یانار داغ میرسید . یک کوه سوزان که آتش بر رویش شعله ور است و دلیل آن هم وجود گاز طبیعی در زیر خاک است که از خاک عبور میکنند .

به غیر از این میتوانید از پارک ملی قوبوستان که قدمتآن به 40،000 سال پیش باز میگردد .

 منبع اصلی و بهربرداری شده از سایت  www.uefa.com

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm