ویزای اوکراین

ویزای اوکراین از طریق سفارت کشور اوکراین در شهر تهران صادر خواهد شد و احتیاج به مصاحبه دارد . و برای مصاحبه ویزای اوکراین می بایست از قبل وقت گرفت که این روند از طریق کارگزار اوکراین انجام پذیر می باشد . ویزا اوکراین با توجه به درخواست مشتری و مدت زمان مشخص صادر میگردد که انواع ویزا اوکراین در ادامه این متن توضیح داده خواهد شد . برای اخذ ویزا اوکراین می بایست با یک شرکت معتبر جهت تامین مدارک مورد نیاز و قانونی قرارداد بست . ویزای اوکراین یکی از ویزاهای می باشد که میتواند برای گذرنامه یک ویزا معتبر باشد و برای سفر به شینگن و کانادا یک امتیاز مثبت محسوب میشود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت های ویزا اوکراین با کارشناسان تایسیز پرواز 02145813  تماس حاصل فرمایید . 

یکی از مباحث بسیار مهم در پروازهای خارجی مسئله‌ روادید یا ویزا می‌باشد. این مسئله برای گردشگران وکاوشگران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا که قصد دارند به عنوان راهنمای تورهای خارجی فعالیت کنند و البته افرادی که برای موارد خاص به کشورهای خارجی و اروپایی سفر می‌کنند، آشنایی با روادید و انواع آن می‌باشد. ما در این مقاله، مطالب علمی و مفیدی از ویزای اوکراین ، انواع ویزای اکراین ، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کشور اکراین را به صورت مختصر شرح داده‌ایم.

معرفی کشور اوکراین

کشور اوکراین دومین کشور اروپا نسبت به دیگر کشورهای آن از لحاظ مساحت، پهناورتر است، اما نسبت به کشور ایران مساحت کوچکتری دارد. این کشور جزو اروپای شرقی با پایتخت کی اف می‌باشد . این کشور امروزه در آمار سازمان جهانی گردشگری، رتبه‌ی هشتم را در جهان را دارا است. کشور اکراین از آب و هوای معتدل، سرد و جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی برخوردار است.


                                                                   ویزای کشور اوکراین

ویزا

روادید یا ویزا به طور کلی سند رسمی است که توسط آن به شخص اجازه می دهد تا به طور قانونی وارد کشور خارجی شود یا در مدت معلومی اقامت کند. ویزا معمولا در گذرنامه به صورت مهر ثبت می‌شود. درخواست ویزا، قبل از سفر و ورود فرد به کشور اروپایی صورت می‌گیرد تا در آن زمان دلیل سفر، جزئیات سفرهایی که از قبل صورت گرفته و امنیت مالی فرد بررسی شود. داشتن ویزا صرفا تضمین ورود به کشور صادرکننده نیست، بلکه به معنای تضمین رسیدن به مرز کشوری است که ویزا صادر کرده‌است و بعد از آن مقامات آن کشور تصمیم می‌گیرند که به مسافر اجازه دهند وارد شود یا به دلایلی از ورود او ممانعت به عمل آورند و او را به کشور خود بازگردانند.

انواع ویزا اکراین

ویزای صادر شده توسط مؤسسات دیپلمات خارجی این کشور به سه نوع اصلی ویزا اوکراین تقسیم می‌شوند، که عبارت‌اند از: نوع B، C، D.

ویزای نوع B کشور اکراین

 این نوع ویزا به عنوان ورودی تک، دو و یا چندگانه صادر می‌شود، که زمانی صورت می‌گیرد که یک فرد خارجی/ بی‌تابعیت قصد ترانزیت از طریق کشور اوکراین به مقصدهای دیگر کشورها را داشته باشد. این ویزا به ویزای ترانزیت معروف است که در هر دوره ترانزیت به مدت 5 روز صادر می‌گردد. اعتبار این ویزا بسته به اسناد پشتیبانی حداکثر 1 سال می‌باشد.

ویزای نوع C کشور اکراین

این نوع ویزا همانند ویزای نوع B به عنوان ویزای ورودی یک، دو و چندگانه صورت می‌گیرد که به مدت 12 ماه صادر می‌شود. به این ویزا، ویزای کوتاه مدت نیز گفته می‌شود  در مواردی صادر می‌گردد که یک فرد خارجی/ بی تابعیت قصد دارد حداکثر در هر 360 روز، 90 روز در کشور اوکراین بماند. اعتبار این ویزا، به مدت بیش از 5 سال صادر نمی‌شود.

ویزای نوع D کشور اکراین

به این نوع از ویزا، ویزای بلندمدت نیز گفته می‌شود و در زمانی صادر می‌شود که یک شخص بیگانه/ بدون تابعیت قصد دارد برای اقامت موقت بیش از 90 روز در کشور اکراین اقامت کند. این نوع از ویزا برخلاف دو نوع دیگر B و  Cبه عنوان ویزای ورود چندگانه صورت می‌گیرد و اعتبار آن به مدت 90 روز است.

شرایط گرفتن ویزا اوکراین

در سال 2019 کشور اوکراین پلتفرم E-Visa خود را به بیش از 52 کشور در سراسر جهان باز کرد و گسترش داد، به همراه پیوندهای اتحادیه اروپا که بیشتر كشورهای اروپایی قبلا از ویزا معاف بوده‌اند. این كشور قصد دارد از سرمایه‌گذاری در گردشگری جهت پیشرفت کشور استفاده كند. در بین کشور اوکراین و جمهوری اسلامی ایران نظام دریافت روادید یا ویزا برای انجام سفر‌ها برقرار شده‌است، به غیر از دارندگان گذرنامه های سیاسی و دولتی که می توانند در سرزمین ایران یا اوکراین تا 30 روز بدون روادید اقامت داشته باشند. درخواست ویزا باید زودتر از 3 ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای ورود به اوکراین ارسال شود. ویزاها فقط می توانند در گذرنامه های معتبر و اسناد مسافرتی درج شوند. افرادی که دارای 2 صفحه اضافی در گذرنامه خود هستند که زودتر از 10 سال صادر نشده‌است و حداقل برای 3 ماه بعد تاریخ در نظر گرفته که هنگام خروج از کشور اوکراین معتبر هستند. البته باید توجه داشت که مدت اعتبار ویزا نمی تواند فراتر از اعتبار گذرنامه باشد.

                                 

                                                                  ویزا کشور اوکراین                

مدارک لازک جهت اخذ ویزا اوکراین

اقدام و درخواست ویزای اوکراین و کشورهای اروپایی دیگر سختی و پیچیدگی‌های خود را دارد.

سفارت کشور اوکراین در ایران به نشانی: خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک 10 می‌باشد، البته برای اقدام ویزا به نشانی: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان27، ساختمان شماره11 باید مراجعه شود. بهتر است بدانید برای اقدام حضوری به سفارت‌خانه اوکراین در ساعت کاری: از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 الی 13:00 الی 18:00 و پنجشنبه ها از ساعت 09:00 الی 13:00 می‌باشد. هم‌چنین تلفن بخش ویزا : 82802846، تلفن سفارت 22397195 (09821)

ایمیل: emb_ir@mfa.gov.ua، سایت اینترنتی: http://iran.mfa.gov.ua که در آن تمام سوالات و اطلاعات لازم جهت اخذ ویزا اوکراین را می‌توانید مشاهده کنید.

در این جا جهت صدور روادید یا انواع ویزای اوکراین ، در صورتی که غیر از آن در قوانین اوکراین و قراردادهای بین المللی اوکراین پیش بینی نشده باشد، صورت می‌گیرد. مدارک مورد نیاز که جهت ارائه به بخش کنسولی سفارت به صورت ذیل می باشند:

  • گذرنامه، که باید، حداقل شش ماه از مدت اعتبار آن از تاریخ اعلام شده خروج از کشور اوکراین باقی مانده باشد، حداقل دو صفحه خالی داشته باشد، تاریخ اعتبار آن بیش از 10 سال نباشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا با درج امضاء از طرف متقاضی. در این جا برای تکمیل فرم ویزا افراد ناتوان، توسط نماینده قانونی آنان صورت می پذیرد. تکمیل فرم ویزا افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند( 18 سال) با درج امضاء والدین و یا نماینده قانونی آن‌ها صورت می‌پذیرد.
  • یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید 4*3
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی پزشکی معتبر (که باید حداقل به مبلغ 30000 یورو را پوشش دهد.)
  • پرینت از گردش حساب‌های شخصی فرد که حداقل20 میلیون تومان موجودی داشته باشد که شامل، مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی شخص متقاضی، برای تامین هزینه‌ها در مدت اقامت وی در اوکراین، هزینه بازگشت فرد به ایران و یا ترانزیت به کشور سوم و یا امکان دریافت تامین مالی مکفی از طریق قانونی در خاک اوکراین باشد.
  • اسناد و مدرکی، که نشان‌دهنده پرداخت مبلغ تعرفه کنسولی، پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا باشد.

 

                                                                                                                 شرایط گرفتن ویزا اوکراین

هزینه تعرفه‌ی ویزای اوکراین

مطابق با قوانین صدور ویزا برای ورود به کشور اوکراین و ترانزیت، تصویب قطعنامه کابینه وزیران اوکراین از تاریخ 1 مارس 2017 شماره 118 برای صدور ویزا نوع B، C وD هزینه کنسولی در نرخ تعرفه 65 دلار است. البته باید در نظر داشت که برای صدور ویزای اوکراین به صورت فوری هزینه کنسولی دو برابر افزایش می‌یابد.

انواع متغیر ویزا اوکراین

علاوه بر سه نوع اصلی انواع ویزای اکراین که در قسمت بالا به آن پرداختیم، ویزاهای دیگری نیز برای متقاضیان بسته به فعالیتی که ‌می‌خواهند در کشور خارجی انجام دهند وجود دارد که هر کدام زیر مجموعه انواع اصلی می‌باشد که به طور مختصر به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌کنیم:

ویزای توریستی کشور اوکراین

از انواع ویزای اکراین می‌توان به ویزای توریستی اشاره کرد که می‌توان آن را از سفارت یا کنسولگری دریافت کرد. داوطلبان این نوع ویزا برای تکمیل مراحل درخواست ویزا، گردشگران و افرادی می‌باشند که به منظور تفریح به این کشور سفر می‌کنند. طول مدت ویزای توریستی برای اوکراین بسته به نیاز مسافر می‌تواند متفاوت باشد اما اعتبار آن عموما 14 روز عادی در نظر گرفته شده‌است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی

  1. اصل دريافت پرداخت VISA FEE به دلار كه به حساب بانكي سفارت که در تهران است به همراه کپی آن
  2. فرم درخواست ویزای امضا شده و تکمیل فرم
  3. یک قطعه عکس تمام‌رخ  به ابعاد 4*3
  4. گذرنامه با اعتبار 8 ماه به همراه کپی آن
  5. ضمانت‌نامه از شرکت توریستی اوکراین
  6. اسناد بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل
  7. داشتن یك بیمه نامه معتبر پزشکی (که باید حداقل به مبلغ 30000 یورو را پوشش دهد.)
  8. اصل نامه رسمی بانک با تأیید وجود امنیت مالی
  9. اسنادی جهت پرداخت تمام هزینه‌های تعرفه کنسولی

لطفا این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است از متقاضیان ویزا در اوکراین، اسناد اضافی درخواست شود که توسط افسران ویزا اوکراین سفارت/ کنسولگری مربوطه مورد بررسی قرار گیرد                                                                  

ویزای تحصیلی کشور اوکراین

کشور اوکراین به نسبت کشورهای اروپایی دیگر از لحاظ اقتصادی بسیار بهینه است. برخورداری از دانشگاه‌های باکیفیت، هزینه‌ی تحصیل کم باعث شده‌است تا افرادی اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی این کشور کنند. این نوع ویزا مختص دانشجویان می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی

  1. فرم درخواست ویزا به همراه امضا تایید شخص
  2.  یک قطعه عکس زمینه سفید، تمام‌رخ  4*3
  3. کپی و اصل گذرنامه که دارای 8 ماه اعتبار باشد.
  4. اسناد اقامت، مجوز اقامت معتبر، در مواردی که متقاضیان در کشوری اقامت دارند که با کشور ملیت/ تابعیت آنها متفاوت است.
  5. مدرک جهت این که متقاضی دارنده یک بیمه نامه معتبر پزشکی است و مسافر برای پوشش در کشور اوکراین به مدت زمان اقامت داشته باشد. (که باید حداقل به مبلغ 30،000 یورو را پوشش دهد.)
  6. داشتن نامه رسمی از بانک با تأیید وجود امنیت مالی کافی
  7. متقاضی باید یکی از موارد ذکر شده را داشته باشد: دعوت نامه از یک نهاد/ شرکت/ سازمان که در اوکراین در دفتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
  8. اثبات آدرس محل اقامت متقاضی
  9. داشتن بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل

10. اصل دعوت نامه معتبر صادر شده توسط دانشگاه مربوطه اوکراین

11. اصل دیپلم موسسه فارغ التحصیلی و ضمائم با رشته‌ها و تمام علائم برجسته به زبان اوکراینی ترجمه شده باشد.

 

                                                                                                                      انواع ویزا اکراین

ویزای کار و تجارت در کشور اوکراین

از آنجایی که مهاجرت به کشور اکراین طرفداران زیادی دارد، هم‌چنین این کشور از شرایط اقتصادی خوبی نیز برخوردار است. از مهم‌ترین انواع ویزای اکراین ویزای کسب و کار می‌باشد، که یکی از شرایط ویژه آن دریافت دعوت‌نامه کاری است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار و تجارت

  1. فرم درخواست ویزای امضا شده توسط متقاضی
  2.  یک قطعه عکس 4*3
  3. کپی و اصل گذرنامه معتبر متقاضی
  4. اسناد اقامت و یا مجوز اقامت معتبر
  5. اثبات این که متقاضی دارنده یک بیمه نامه معتبر پزشکی است که مبلغ حداقل 30000 یورو را پوشش می‌دهد.
  6. اصل نامه رسمی بانک با تأیید وجود تمکن مالی کافی
  7. دعوت نامه از یک نهاد، شرکت و یا سازمانی که اسناد رسمی آن‌ها در اوکراین ثبت شده باشد.
  8. نامه اصلی صادر شده توسط یک شرکت یا کارفرمای ایرانی در مورد موقعیت شغلی، مدت روابط کاری و همچنین هدف سفر
  9. کپی گذرنامه مدیر یا شخصی که صلاحیت امضای دعوت را دارد.

10. روزنامه دعوت شرکت یا سازمان

11. اسنادی در مورد تایید آدرس محل اقامت متقاضی

ویزای درمان پزشکی کشور اکراین

از دیگر انواع ویزای اکراین ، که متقاضی از خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی در کشور خود برخوردار نیست و نیاز به شرایط بهتر درمانی در کشورهای دیگر را دارد، صادر می‌شود. داشتن گواهی پزشکی معتبر از کشور مبدا از موارد مهم شرایط اصلی دریافت ویزا درمانی می‌باشد. این نوع ویزا به صورت کوتاه مدت است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای درمان پزشکی

  1. فرم درخواست ویزا و تایید امضا توسط متقاضی
  2. یک قطعه عکس تمام‌رخ 4*3 
  3. گذرنامه معتبر متقاضی
  4. اسناد اقامت و یا مجوز اقامت معتبر
  5. دعوت نامه معتبر توسط بیمارستان/ موسسه درمانی پزشکی که توسط کشور اوکراین صادر شده است و نسخه‌هایی از سند تأیید کننده‌ بیماری.
  6. کپی گذرنامه رئیس موسسه پزشکی یا شخصی که دعوت نامه را امضا کرده و در اختیار داشته است.
  7. داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز اقامت در اکراین

چند نکته در مورد ویزای اوکراین که بهتر است بدانید

*مدت زمان تقریبی که بعد از درخواست اخذ ویزای اوکراین با دریافت آن صورت گرفته است، 10 تا 15 روز عادی می‌باشد.

*توجه داشته باشید که طی مراحل درخواست ویزای اوکراین ، گذرنامه شما در سفارت نگهداری می‌شود.

*لطفا برای جلوگیری از هرگونه اشتباه و یا خطا در فرم‌نویسی، حتما درخواست ویزای خود را با دقت ارسال نمایید.

* دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، خدماتی برای ارائه بیمه نامه پزشکی، مسافرتی و همچنین اثبات بودجه کافی، از شرط الزامات معاف هستند.


6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm