جاذبه گردشگری وان

قلعه وان 

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری که در تور وان شما می توانید آن را از نزدیک مشاهده کنید قلعه وان می باشد. این قلعه از جمله دیدنی های تاریخی و باستانی این شهر به شمار می رود که بسیاری از افرادی که به تاریخ علاقه دارند می توانند از آن بازدید کنند. قلعه وان یکی از قلعه های سنگی بسیار بزرگ می باشد که در زمان پادشاهی اورارتو بنا شده است. آن زمانی که این قلعه بنا شد به عنوان مقر پادشاهی بود به همین دلیل در ساخت آن دقت و حساسیت بسیاری به خرج داده اند. شما در مورد قدمت این قلعه باید بدانید که حکومت های بسیاری مانند هخامنشیان، سلوکیان، رومی ها، سلجوقیان و ... در این قلعه حضور داشته اند و حکومت کرده اند.

وجود این حکومت های بسیار در قلعه وان نشانگر استحکام بنا می باشد که سال های سال به خوبی توانسته است باقی بماند و افراد زیادی در آن حکومت کنند. این قلعه یکی از قلعه های باستانی بسیار زیبا به شمار می رود که در غرب وان قرار گرفته است. تمامی موادی که در ساخت قلعه وان به کار رفته سات متریال های با کیفیت و بی نظیری بوده که تا کنون به خوبی باقی مانده است. در ادامه برخی از ویژگی های این قلعه را بین می کنیم تا آشنایی بیشتری با آن داشته باشید.


عکس واضح از قلعه وان

ویژگی های قلعه وان

در قلعه وان کتیبه های بسیار زیبا و خاصی وجود دارد که برخی از آنها متعلق به زمان خشایارشاه می باشد. در واقع ر این قلعه یک کتیبه سه زبانه وجود دارد که دقیقا در دوره خشایارشاه ساخته شده است. اگر شما به این قلعه بروید بدون شک می توانید این کتیبه را مشاهده کنید. در گذشته بیشترین استفاده ای که از این قلعه می شده است، برای دفاع بده و به همین دلیل ضیافت های شاهانه و ... در قلعه وان برگزار نمی شه است. از آنجایی که یان قلعه در بالای تپه قرار گرفته است برای دیدبانی بسیار مناسب بوده و ارتش های هر حکومتی در این قلعه ها از ورود دشمن های خارجی ممانعت می کردند.

دیوارهای که در قلعه وان وجود دارد  و ساخته شده است مربوط به دوران قرون وسطی می باشد و در دوره های بعدی هم این دیواره ها را ترمیم و بازسازی کرده اند. در قسمت های پایین قلعه دیوارهای ارگ به کار رفته که جنس آنها از بازالت می باشد و در واقع باید بدانید بازالت هایی که در آن دوره ساخته می شده است بسیار بی نظیر و زیبا بوده و جنس عالی داشته است. در قلعه وان از آجرهایی که خشت دارند هم استفاده شده است که آنها به خوبی در دیوارهای آن مشخص و پیدا هستند. از آنجایی که این قلع در بالاترین قسمت تپه قرار گرفته زیبایی بی نظیری را در این قسمت ایجاد کرده است و اگر شما همراه با تور وان به این قلعه بروید از زیبایی ها و چشم اندازهای آن بسیار لذت خواهید برد. بر این اساس بازدید زا این قلعه را در تور وان به شما پیشنهاد می کنیم.

جایگاه قلعه وان در ترکیه

ترکیه یکی از زیباترین کشور ها در حوزه گردشگری و جاذبه های دیدنی می باشد. اگر به ترکیه سفر کرده اید و یا می خواهید سفر کنید حتما از قلعه وان که در بالای کوه های ساحلی شرق دریاچه وان قرار گرفته است بازدید به عمل بیاورید. قلعه وان که نامش از دریاچه وان گرفته شده است دارای قدمتی بالا می باشد که به قرن نهم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در این قلعه سلسله ها و اقوام مختلفی از جمله ارمنی ها، رومی ها، ماد ها، هخامنشی ها، ساسانی ها، سلجوقی ها و اعراب اقامت داشته اند و از این قلعه استفاده می کردند. قلعه وان دارای کتیبه ای با ارزش است که در ارتفاع بیست متری بر روی صخره در نزدیکی قلعه وان قرار دارد. این کتیبه با ارزش یادگار خشایار شاه هخامنشی بوده که در نزدیکی این قلعه قرار گرفته است. این کتیبه در اصل توسط داریوش بزرگ سلسله هخامنشی آماده سازی شده است و به دلایلی این کتیبه خالی مانده بود تا زمانی که خشایار شاه آن را تکمیل کرد. اگر دارای تور وان هستید حتما از آن استفاده کنید و به دیدین این قلعه ی زیبا و دریاچه وان بروید که زیباترین آثار تاریخی را می توانید در آنجا مشاهده کنید. قلعه وان طی زمان های گذشته تخریب شده و ساختمان موجود در آنجا خرابه ای بیش نیست و قلعه هایی که از قدیم برای حفاظت ساخته شده بودند، استوار سر جای خود ایستاده اند. در ترکیه مکان های گردشگری بسیار زیادی موجود می باشد که قلعه وان یکی از این بنا های تاریخی می باشد. با تور های گردشگری ترکیه می توان از جاذبه های این کشور به خوبی بازدید کرد و از دیدن آثار تاریخی و ارزشمند همچون این قلعه ی بی نظیر لذت کافی را برد و یک خاطره خوب از یک سفر به یاد ماندنی از وان به یادگار گذاشت.

معماری قلعه وان

قلعه توشپا نام دیگر قلعه وان ترکیه، در دسته بندی قلعه های عظیم آناتولی قرار میگیرد و یکی از مستحک ترین قلعه های ترکیه است که در طول مدت های گذشته دچار کمترین آسیب در مقایسه با دیگر قلعه‌ها شده، هرچند ساختمان های درونی این قلعه از بین رفته است.  برای افزایش استحکام در ساختار این قلعه میتوانیم دو لایه سنگی و خشتی را مشاهده کنیم. در لایه زیرین سنگ های بزرگتر بدون استفاده از ملات بر روی هم قرا گرفته است و در لایه بالایی آجرها با ملات در کنار هم طبقات بالایی را تشکیل داده‌ند.

برای شرح جغرافیای قلعه وان بهتر است به موقعیت قرار گیری و ابعاد قلعه وان اشاره کنیم. در نزدیکی ساحل شرقی دریاچه وان بر روی یک صخره با ارتفاع 100 متری قرار گرفته است. این قلعه به طول 1250 و عرض 80 متری مقصد بسیاری از گردشگران می‌باشد.

قلعه وان به عنوان یک نمادی از معماری اوراتین به حساب می‌آیند. در این معماری سازه های پله ای زیادی وجود دارد که به دلیل استفاده از سنگ ها در لایه زیرین است. در قلعه وان اتاق خاکسپاری سنگی برای پادشاهان، کتیبه های روی صخره و پناه گاه های روباز ساخته شده اند که مورد توجه گردشگران قرار میگیرند.

کدام فصل برای بازدید از قلعه وان مناسب است؟

در اینکه هر زمانی تور وان در تایسیز پرواز وجود دارد و قلعه وان میتواند یکی از مقاصد گردشگری این تور باشد شکی نیست. در نتیجه تجربه های گردشگری ما پیشنهاد می‌شود در فصل بهار و تابستان به بازدید از قلعه وان بپردازید راهنمای سفر به وان را از وبلاگ ما بخوانید.

قلعه وان ترکیه | Van Castle

جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی قلعه وان

اگر به دنبال دیدنی هایی در نزدیکی قلعه وان هستید، برایتان 4 فضای دیدنی در اطراف قلعه وان را که تنها در 15 دقیقه فاصله میتوانید خاطرات بهتری را در وان بسازید را برایتان معرفی کردیم. موزه وان که در فاصله 1,2 کیلومتری از قلعه وان قرار دارد و تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی یکی از مقاصد گردشگران در برنامه تور های وان است. موزه اورارتو نیز در فاصله 1,3کیلومتری و تنها با 18 دقیقه پیاده روی میتوانید  از این موزه نیز بازدید کنید. خانه گربه وان تنها با 12 دقیقه سفر با ماشین مقصد مناسبی برای تفریح هرچه بیشتر گردشگران خواهد بود. همچنین اسکله دریاچه وان در فاصله 15 دقیقه ای با ماشین از قلعه وان یکی دیگر از فضاهای مورد انتخاب شما در نزدیکی قلعه وان خواهد بود.

هتل‌های نزدیک قلعه وان ترکیه

برای معرفی هتل‌های نزدیک قلعه وان ترکیه 6 هتل را انتخاب کردیم؛ بیشتری فاصله این هتل ها با قلعه وان 20 دقیقه با ماشین زمان رسیدن شما خواهد بود. هتل بلو نوآنا(Blue Tuana Hotel Istanbul)، هتل توپراک(Toprak Hotel Van)، هتل دیمت پارک، هتل تحت پالاس، هتل رویال میلانو و هتل دابل تری بای هیلتون از هتل های وان ترکیه منتخب گردشگران هستند.

رستوران شیک در نزدیکی قلعه وان

همانطور که میدانید، قلعه وان در شمال شرق ترکیه قرار دارد و به عنوان یک جاذبه گردشگری مشهور است. در نزدیکی قلعه وان، شش رستوران معروف وجود دارد که به توریست‌ها پیشنهاد می‌شود. رستوران تامارا کاله، با ۱٫۱ کیلومتر فاصله از قلعه وان و حدود ۴ دقیقه با ماشین، یکی از نزدیک‌ترین رستوران‌هاست. پیده و لاهمعجون اوغور، کافه رستوران احشاب و رستوران سمیحا نیز با مسافت‌های ۱٫۸، ۱٫۹ و ۲٫۳ کیلومتر و مدت زمان حدود ۵ تا ۶ دقیقه با ماشین به ترتیب، بهترین گزینه‌ها برای ناهار و شام در نزدیکی قلعه وان هستند. رستوران یاکاموز و چی کوفته حاجی علی اوغلو با فواصل ۳٫۶ و ۳٫۹ کیلومتر و مدت زمان ۹ تا ۱۲ دقیقه با ماشین، نیز گزینه‌های مناسبی برای تجربه غذای محلی و لذیذ در منطقه هستند.




6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm