جاذبه های گردشگری آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا، زیبایی، وسعت، تاریخ و عبرت

قامت موزه باستان شناسی آنتالیا زیر بار مفاهیم خوانده نشده تاریخ و فرهنگ می شکند. موزه ها را ببین. در دالان ها و سرسرای آن ها گاه انعکاسی از خنده می شنوی. کم می بینی انسان در آن مدهوش شود. کم می شنوی داستان سرگشتگی های انسان های تاریخ ساز را، که امروز غم زده و متروک نگاهشان به هیئت توست که بیایی. گوش هاشان منتظر شنیدن گام های توست که بر زندگی و قلب آن ها پا بگذاری.

موزه باستان شناسی آنتالیا،  تکرار روایتی از سرگذشت انسان هاست. انسان های تاریخ ساز. حتما نباید که کشور گشا باشی. همین که در کوچه های غربت، خاک تکانده سواران را خورده باشی، نام تو به نام تاریخ سازان گره می خورد.

"موزه موزیسی"نام دیگر موزه باستان شناسی آنتالیا است.  این موزه از گنجینه های مهم تاریخ و فرهنگ آنتالیا و کشور ترکیه است.    

زبان حال همه موزه ها این است: اگر دغدغه تاریخ داری بیا و مرا ببین

آنتالیا افزون بر ساحل های زیبا و کم نظیر،  دارای بازارهای ارائه کننده محصول تولیدی با نرخ مناسب  است.  خرید پوشاک با قیمت مناسب و معامله های تجاری علت مهم سفر جهانگردان و به ویژه ایرانیان به ترکیه است، اما کسانی هم هستند که دغدغه تاریخ دارند. کسانی هستند که با مهم ترین عنصر درک فرهنگ گذشتگان و تاریخ نا آشنایند و باید آشنایشان کنی. چرا به طور عام برای یک کودک و نوجوان درس تاریخ جذاب نیست؟ همین کودک و نوجوان در دوران میانسالی و بزرگسالی به طرز حیرت آوری به تاریخ و درس ها و نکته هایش و این موزه،  موزه باستان شناسی آنتالیا علاقه مند می شود. تاریخ گوشت دارد. پوست و استخوان دارد، و لابلای هر دفترش و سر هر پیچ کوچه های غم انگیزش بزرگی خفته است. موزه باستان شناسی آنتالیا سر برگ مهمی در شناخت فرهنگ و تاریخ مردم ترکیه و کشورهای همجوار است.  

اشیای گران بهای موزه باستان شناسی آنتالیا بیش تر از مناطق لیکیا Lycia))، پامفیلیا ( Pamphylia)، کیلیکیه ( Cilicia)، و پیسی دیا ( Pisidia) هستند. این مناطق از سر فصل های مهم باستانی کشور ترکیه هستند. این موزه دارای اشیایی از دوران حجر تا دوران سلطنت خاندان عثمانی است.

 

افسانه ها در موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا در ترکیه 13 گالری دارد. بخش سکه ها و بخش اتاق امپراطوری از بخش های مهم و دیدنی موزه آنتالیا است. بخش ویژه آثار باستانی از جنس سفال، گالری مجسمه های خدایان باستان و آثار ویژه دوران پیش از تاریخ از بخش هایی است که بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند.

سال های پیدایش موزه باستان شناسی آنتالیا یا موزه موزیسی به شکل امروزی، به دوران پس از جنگ جهانی اول باز می گردد. این موزه در اواخر دوران سلطنت عثمانی ها در ترکیه در سال 1922 بازگشایی شده است. این موزه 30 هزار متر مربع مساحت دارد.

اکنون اشیای موزه آنتالیا تو را می خوانند. تا آن ها را ببینی. تا آن ها را بخوانی.بار سفر ببند و برای دیدن موزه باستان شناسی آنتالیا با تور آنتالیا به ترکیه سفر کن.

 

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm