جاذبه های گردشگری استانبول

پل بسفر مروارید درخشنده و زیبای شناور بر دریا در استانبول

پل بسفر را با همه جذابیت و زیبایی های آن، بی شک در سفر با تور استانبول بارها خواهید دید. حتی اگر در وقت غروب از روی پل بسفر عبور کنید، چشم انداز رقصان نورهای زیبای روی پل و رنگارنگی آن، شما را به سوی خود فرا می خواند. حیف که دیگر نمی شود در روی این پل که در ترکی به پل بغاز استانبول (Istanbul Bogazi)  نامیده می شود، پیاده روی کرد و نسیم خنک دریا را احساس نمود. گرچه باید بدانید که همزمان با افتتاح پل در 30 اکتبر سال 1973، چنین کار جالبی امکان پذیر بود. در بررسی پل بسفر، همراه ما باشید.

شناختی بیشتر از پل بسفر ( Bosphorus Bridge)

باید بدانید که هرگز نمی توان به پل بغاز یا به نام دیگر آن پل اول، به صورت یک پل معمولی نگریست. عبور قریب به 180 هزار وسیله نقلیه در هر روز، از روی پل و اینکه پل بسفر عامل اتصال دو قاره با دو فرهنگ مختلف است، آن را به یکی از مشهورترین جاذبه های ترکیه تبدیل نموده است.  پل معلق بسفر با  طول 1560 متر و عرض 5/33 متر، اروپای شرقی را به آسیای غربی یا به عبارتی دیگر دریای سیاه و دریای مرمره را، به یکدیگر متصل می سازد.

جاذبه های اطراف پل بسفر

با یک قایق سواری مهیج و یا سوار بر کشتی کروز، از زیر این پل افسانه ای عبور کنید و به تماشای ستون های گسترده آن بپردازید. شما قادر به دیدار از مناطق گردشگری بسیاری، در هر انتهای پل بسفر هستید. در بخش اروپایی در پیرامون مسجد تاریخی و زیبای اورتاکوی (Ortakoy)، شما می توانید یک ساختمان سنگ مرمر بی نظیر و موزائیک های برجسته آن که در سال 1583 ساخته شده است، ببینید. همچنین در بخش آسیایی ناظر کاخ زیبای بیلربی (Beylerbeyi) هستید که زمانی مقر سلاطین عثمانی بود. یادتان باشد که از باغهای پرطراوت و سرسبز این قصر ها، می توانید اقدام به ثبت تصاویر کارت پستالی از پل بسفر نمایید.

سخن پایانی:

در تور استانبول بر سنگفرش های ناحیه اورتاکوی در انتهای پل، به پیاده روی بپردازید. آنگاه در کافه های این منطقه، خوراکی های خوشمزه، نوش جان کنید. همچنین در دیدار از جاذبه دوست داشتنی پل بسفر، در مجاورت اورتاکوی، لذت سفر را با تماشای گالری ها و مغازه های هنر های دستی بیافزایید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm