جاذبه های گردشگری استانبول

با تور استانبول گشتی در موزه مادام توسو بزنید. شهر استانبول یکی از مهمترین شهر های جذاب و دیدنی است که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از جاهای دیدنی این شهر می توان موزه مادام توسو را نام برد. این موزه جدید و مدرن شامل مجموعه ای از تندیس های مومی از ستاره ها و آدم های مشهور دنیا است. هنگام بازدید از آن می توان کنار تندیس شخصیت های مشهوری چون بردپیت، انیشتین و رافائل نادال و... عکس یادگاری بگیرید. موزه های زنجیره ای مادام توسو را می توان در معروف ترین شهر های دنیا پیدا کنید، یکی از این شعبه ها در خیابان استقلال استانبول است.


همچنین در این موزه شخصیت های مشهوری از دنیای موسیقی، فرهنگ، هنر و تاریخ، ورزش، فیلم و سیاست را می توان دید. از مهمترین مجسمه های این موزه می توان به مولوی، استیو جابز، داوینچی، مسی و آتاتورک اشاره کرد. این موزه توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. پس اگر می خواهید بیشتر با جذابیت های رنگارنگ این موزه آشنا شوید ما تور استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم.

آنچه که درباره شگفتی ها و جاذبه های موزه مادام توسو باید دانست

موزه مادام توسو استانبول

تا حالا شده که اسم موزه مادام توسو استانبول به گوشتان خورده باشد؟ این موزه در سراسر دنیا شعبه های مختلف و مشهوری دارد که خیلی ها را به سمت خود جذب می کند. موزه مادام توسو در استانبول یکی از مهم ترین مکان های دیدنی برای گردشگران است که جذابیت های رنگارنگی را از تاریخ و تمدن گرفته تا فرهنگ و هنر پیش روی آنان قرار می دهد. قبل از این که به سراغ این موزه برویم بهتر است آن را به صورت کلی بشناسیم. مادام توسو در واقع نام یک زن هنرمند و مجسمه ساز به نام ماری گروشوتس استراسبورگ که در سال ۱۷۶۱ میلادی در پاریس متولد شد. این خانم در سن ۳۰ سالگی تصمیم به برپایی نمایشگاهی از مجسمه های مومی خود در شهرها و کشورهای مختلف گرفت. این نمایشگاه با استقبال بی نظیری مواجه شد که در نهایت یک نمایشگاه دائمی از مجسمه هایش در لندن برگزار کرد.

این زن با استعداد و هنرمند در طول سال های کار خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد. جدایی از همسر، شکستن کشتی حامل مجسمه ها در دریا و حتی آتش زدن نمایشگاه توسط شورشیان نتوانستند او را از پای در بیاورند حتی توانست در سن ۷۰ سالگی بار دیگر نمایشگاهی را برپا کند. مادام توسو برای ساخت هر مجسمه ای به مطالعه و بررسی زندگی آن شخصیت می پرداخت تا آثاری دقیق و زیبا شبیه به هما شخص را خلق کند.

معرفی جاذبه ها و امکانات موزه مادام توسو

موزه مادام توسو در استانبول در خیابان معروف این شهر در خیابان استقلال قرار گرفته است. این موزه در استانبول مانند سایر موزه ها در سراسر دنیا دارای ۶۰ تندیس و مجسمه های بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و سلبریتی ها است. یکی از مهم ترین تندیس های تأثیر گذاری که از آن استقبال زیادی می شود تندیس مولانا جلال الدین بلخی، عارف و شاعر مشهور ایرانی است. همچنین در این موزه افراد مشهور این شهر و بین المللی: مانند مصطفی کمال آتاتورک، سلطان سلیمان، آراد توران، برن سات، ماریا شاراپوآ، کیوانچ تاتلیتوع و تولگا تویچ، آنجلینا جولی، دیوید بکام، انیشتین، مونا لیزا، لئوناردوداوینچی، استیو جابز و... را به نمایش گذاشته شده است.

نکات مهم و کلیدی به هنگام بازدید از موزه مادام توسو

افراد ۳ تا ۱۴ سال می توانند از بلیت کودکان استفاده کنند.

توجه داشته باشید که این موزه هرروزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.

در نزدیکی موزه مادام توسو در استانبول مراکز خرید، رستوران های لوکس، کافه های فراوان وجود دارد که در صورت نیاز می توان به آنها مراجعه کرد. می توانید ساعاتی را با خانواده سپری کرده و حتی به خرید سوغاتی برای خود و عزیزانتان بپردازید.

بازدید برای کودکان زیر ۳ مجانی می باشد.

با انتخاب تور استانبول یک روزه تمامی این جذابیت ها و شگفتی ها را از نزدیک مشاهده کنید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm