جاذبه های گردشگری آنتالیا

موزه خانه آتاترک در آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری در ترکیه است. موزه خانه آتاتورک از روی ساختمان اصلی آن شبیه سازی شده است. این موزه ملی محل اقامت مصطفی کمال آتاترک طی سال های 1930 تا 1935 در زمان بازدید از شهر آنتالیا بود. شهرداری به خاطر عریض سازی خیابان ساختمان اصلی را خراب کرد و دوباره این خانه در مکان اولیه خود ساخته شد. موزه خانه آتاترک در آنتالیا در سال 1986 برای بازدید عموم باز شد.

موزه خانه آتاترک در آنتالیا ترکیه

موزه خانه آتاترک در آنتالیا به نام Ataturk house & Museum معروف است. زمان بازدید موزه در ماه نوامبر تا مارس از ساعت 8:30 تا 17:30 می باشد. همچنین در ماه آوریل تا اکتبر ساعت 9:00 تا 19:30 می توانید از موزه بازدید کنید. موزه آتاترک روزه های دوشنبه تعطیل می باشد و بازدید از موزه رایگان است. هر سال تعداد زیادی از گردشگران تور آنتالیا از این موزه بازدید می کنند.

 

موزه خانه آتاترک در آنتالیا از جاذبه های گردشگری ترکیه

موزه خانه آتاترک در آنتالیا اطلاعات جالبی را در مورد ترکیه مدرن در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد. در موزه می توانید عکس های تاریخی، مبلمان، عتیقه و وسایل قدیمی مربوط به آتاترک را ببینید. آتا تورک در زبان فارسی به معنی پدر ترک می باشد. او بنیانگذار جمهوری ترکیه و به عنوان دولتمردی بزرگ است که تغییرات اساسی در ترکیه مدرن به وجود آورده است.

معماری موزه خانه آتاترک

موزه خانه آتاترک در آنتالیا در دو طبقه ساخته شده است. نمای بیرونی ساختمان کاملا ساده بوده و در اولین نگاه نظر کسی را به خود جلب نمی کند. اما نمای داخلی مملو از انواع وسیله های مربوط به آتاترک است و تجربه ای جالب برای بازدیدکنندگان می باشد. این ساختمان در دو طبقه دارای یک آشپزخانه، حمام، پذیرایی و تعدادی اتاق در طبقه اول است. طبقه دوم موزه خانه 7 اتاق دارد و یکی از اتاق ها به سمت بالکن می باشد.

دیدنی های نزدیک به موزه خانه آتاترک

از دیدنی های نزدیک به موزه خانه آتاترک در تور آنتالیا می توان به موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی، مسجد کسیک مینارت، پارک کارا علی اوغلو، دروازه هادریان، کالیچی و غیره اشاره کرد. تفریحات و سرگرمی های نزدیک به موزه شامل پارک آبی ددمن، ساحل لارا، رود گردی یا رفتینگ، ساحل مرمرلی می باشد. در زمان بازدید از موزه می توانید از این دیدنی ها و تفریحات اطراف موزه نیز لذت ببرید.

موزه خانه آتاترک در آنتالیا در مورات پاشا خیابان Isiklar واقع شده است. سالانه هزاران نفر گردشگر از سراسر جهان برای بازدید به موزه خانه می آیند. در موزه خانه نمایشگاهی از بریده های روزنامه و عکس به چشم می خورد. از دیگر دیدنی های موزه تمبرها و سکه ها و اسکناس ها می باشد. آتاترک به مدت 15 سال از 1923 تا 1938 به عنوان رئیس جمهور ترکیه بوده است. اکثر خانه هایی که آتاترک در آنها اقامت داشته است امروزه به موزه تبدیل شده است. بازدید از موزه یکی از مقاصد گردشگری در تور آنتالیا ست.


6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm