جاذبه های گردشگری استانبول

قلعه یدیکوله

قلعه یدیکوله را با ورق زدن برگ های تاریخ استانبول، امروزه به عنوان موزه ای تماشایی در صنعت گردشگری در تور استانبول می بینید. همچنین قلعه یدیکوله که به هفت برج نیز نامیده می شود، در حومه شهر و در 5/5 کیلومتری جنوب غربی سلطاننامه در منطقه فاتیح (Fatih) استانبول، قرار گرفته است. علی رغم قدیمی بودن هنوز ساختار قلعه یدیکوله را، زیبا و تماشایی خواهید دید. در بررسی از قلعه یدیکوله با ما همراه باشید.

 

هفت برج

قلعه یدیکوله (Yedikule Fortress)

شما در تور استانبول با همسفری تایسیز پرواز، در بازدید از جاذبه تماشایی  قلعه یدیکوله در می یابید که طراحی این قلعه، به عنوان دروازه طلایی  انجام پذیرفته بود. درهای عظیم و اصلی قلعه، سراسر با طلا پوشیده شده بود و در زمان خود بنایی گران قیمت، به حساب می آمد. ساخت هفت برج، نخستین بار به دوران امپراتوری بیزانس و تئودوسیوس (Theodosius) اول و دوم  به قرن پنجم میلادی باز می گردد. در داخل قلعه یدیکوله، شما شاهد یک موزه کوچک نیز خواهید بود که تاریخچه ساخت قلعه را، بطور کامل شرح می دهد. همچنین آگاه باشید که این قلعه قدیمی، در زبان ترکی به قلعه های ساری ((Hisari نامیده می شود. همچنین بدانید که قلعه یدیکوله در ابتدا، دارای چهار برج بود. ولی در سال 1543 با اضافه شدن سه برج دیگر به دستور سلطان محمد فاتح به ساختمان، بنا تبدیل به یک دژ واقعی گردید.

هفت برج

قلعه یدیکوله به عنوان خزانه و زندان

شما با بازدید از قلعه یدیکوله در واقع امکان گردشگری از یکی از قدیمی ترین و بهترین قلعه های تاریخ استانبول را که بارها از طرف مقامات مذهبی و ... مورد بازدید قرار گرفت، را پیدا خواهید کرد. قلعه هفت برج در زمان سلطنت سلطان محمد فاتح، به عنوان خزانه مورد استفاده واقع شد. بعدها با انتقال خزانه به توپکاپی، این قلعه به عنوان سیاه چال و زندان بکار برده شد. برخی از سفیران خارجی و حتی حاکمان عثمانی، در این قلعه مخوف زندانی و حتی اعدام شدند. هفت برج قلعه یدیکوله، به نامهای برج پرچم، برج زره یا اسلحه خانه، سلطان احمد سوم، بالایی، گنج یا خزانه، سیاه چاله و برج عثمان جوان معروف است. شایان ذکر است که برج عثمان جوان، مکان زندانی شدن و اعدام سلطان عثمان دوم نیز می باشد. همچنین شما بدانید که امروزه همزمان با شروع تابستان و مساعد بودن هوا، کنسرت هایی در فضای باز در حیاط داخلی قلعه برگزار می گردد. همینطور فضای باز قلعه، مکانی برای برقراری  فستیوال های فرهنگی نیز می باشد.

قلعه های ساری

سخن آخر:

صنعت توریسم، برای شما به عنوان یک گردشگر امکانات ویژه ای فراهم می آورد که در جهان به گشت و گذار بپردازید. آنگاه در گذران لحظات زندگی، تجربه بهترین و شیرین ترین لذت ها را کسب کنید. بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید و  با مراجعه به وب سایت www.taisizfly.com  و ثبت نام در تور استانبول، خود را مهیای  سفری دلنشین، جذاب و دیداری خاطره انگیز از قلعه یدیکول استانبول ترکیه بسازید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm