جاذبه های گردشگری گوا

گوا کجاست ؟

شاید شما هم اسم گوا رو شنیده باشید پیشنهاد ما به شما خوندن این مطلب هست ما قصد داریم دراین مطلب شما رو با منطقه گوا بیشتر آشنا کنیم

هند سرزمین عجایب یا کشور 72 ملت یا هر چیز که شما به اون نام هند رو میشناسید کشوری هست که مقصد سفر خیلی از مسافران هست البته تصور اکثر مسافران از کشور هند فقط زاغه های شلوغ و کثیف و شهر های پر سر و صدا  و آلوده و البته معابد رویایی و پرشکوهش است و احتمالا یاد فیلم ها و مردم رویا پردازش را هم باید به مابقی  تصورات  اضافه کنیم .

اما در این کشور  مناطق زیبا و دیدنی و جذابی وجود دارد که برای هر کسی می تواند هیجان انگیز باشد یکی از این مناطق شهر گوا میباشد .

شهری که ویترین گردشگری این کشور هم محسوب میشود زیرا یکی از زیباترین و تمیز ترین شهر های این کشور است .

طبیعت گوا با تپه های سرسبزش کنار رود های فراخ با کشتزار های برنج نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوآ قرار دارد و سالیانه مقصد تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی میباشد.

از لحاظ تاریخی میتوان به 450 سال حکومت پرتغالی ها اشاره کرد که در تمام شهر ها و حتی روستاهای گوا در فرهنگ و معماری خانه ها و معابد این منطقه تاثیر گذاشته است.

این شهر بافتی قدیمی هم دارد که به نام گوای قدیم مشهور است. منطقه ای که یکی از جاذبه های ثبت جهانی هندوستان را هم در خود جای داده است، یکی از ۹ میراثی که یونسکو آن را ثبت جهانی کرده است.

گوای قدیمی (به همراه تاج محل، میدان ویکتوریای بمبئی، غارفیل و معبدهای کاماسوترا) یکی از ۹ منطقه ای در هند است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

شما هم با نگاه اول به تفاوت گوا با دیگر نقاط هند پی میبرید و بیشتر رنگ بوی اروپایی دارد. و نفوذ فرهنگ اروپایی در شبه قاره از این مناطق شروع شد و ساختمان ها و لباس مردم تشابه زیادی با شهر روستا های پرتغال دارد .

غذاهای گوا بسیار معروف است و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و عربی اما به سبب حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در همه جای شهر در دسترس است. گوا یکی از معدود مکان های هند است که اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می کنند.

اگر قصد بازدید از همه کلیسا ها و موزه ها وصومعه های گوای قدیمی به یک روز کامل وقت نیاز هست.

در ایستگاه اتوبوس پانجیم مرتب اتوبوس هایی به سمت گوای قدیمی حرکت می کند که کرایه آنها به نسبت ناچیز است و زمان مسیر حداکثر نیم ساعت طول می کشد. مسیر جاده از پانجیم به گوای قدیمی صاف است و می تواند مسیر بسیار راحتی برای دوچرخه سواری به حساب آید. همچنین می توانید در گوای قدیمی سوار قایق بشوید و به جزیره دیوا Diva Island)) بروید.

آداب و رسوم مردم هند:

در هندوستان آداب و رسوم خاصی وجوددارد شاید برای شما جالب باشد تا با تعدادی از آنها اشنا شوید

-هنگام صرف غذا در هندوستان هرگز محتویات بشقاب غذای خود را به هیچ کس حتی همسر خود تعارف نکنید. این عمل در هند بسیار توهین آمیز محسوب میشود. در فرهنگ هندی اعتقاد بر این است که خوراک زمانی که توسط یک نفر لمس می شود، برای دیگران آلوده است و نباید به دیگری تعارفش کرد.

-هندی ها با دست راست غذا می خورند. از نظر آنها دست چپ کثیف است و هرگز برای رد و بدل غذا به کار نمی رود. از این رو اگر در رستوران هنگام سرو غذا پیشخدمت با دست چپ سرویسی به آنها ارائه کند، این رفتار را نوعی بی حرمتی دانسته به شدت آزرده میشوند.

-سر از نظر هندی ها مقدس ترین قسمت بدن است و نباید توسط افراد دیگر لمس شود. برای همین بهتر است در مواجهه با کودکان هندی به قصد نوازش اصلا به سرشان دست نزنید.

-هندی ها کمتر از مردم دیگر فرهنگ های آسیایی لبخند می زنند و فقط زمانی که خوشحالند یا در شرایط خوشایندی قرار می گیرند، لبخند می زنند.

-انعام در هند مرسوم است. بیشتر هتل های بزرگ و رستوران های درجه یک ۱۰درصد هزینه ارائه خدمات را به صورتحساب اضافه می کنند و باربران و رانندگان تاکسی توقع انعام دارند.

- وقت شناسی در هند زیاد مرسوم نیست و هندی ­ها برقراری ارتباط با طرف مقابل را که ممکن است شریک کاری یا مهمان باشد مهم ­تر از وقت شناسی می­ دانند. هندی­ ها زیاد دوست ندارند که مستقیم به طرفشان «نه» بگویند و معمولا از گفتن اخبار بد پرهیز می­ کنند.

موقعیت جغرافیایی گوا

گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدودا ۴۰ کیلومتری آن می ‌باشد.

شما می تونید برای خرید تور گوا و یا رزرو هتل های گوا با همکاران ما در تایسیز پرواز تماس بگیرید.

02145813

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm