جاذبه های گردشگری گوا

آبشار DUDEHSAGAR

  • اگر به تور گوا  می روید آبشار Dudhsagarرا ازدست ندهید

 آبشار Dudhsagarکه تلفظ فارسی آن دودساگر یا دودهساگار است چهارمین آبشار مرتفع هنداست. یکی از دلایل جذابیت تور گوا وجود این آبشار زیبا در ایالت گوا هند است. آبشار Dudhsagarکه طول ابتدا تا انتهای آن فقط 600 متر است به حدی جذاب است که بسیاری از گردشگران را از ساحل به سمت کوه های ناهموار گات غربی جذب می کند.

  • موقعیت جغرافیایی آبشار Dudhsagar

 این آبشار در قله های بلند گات غربی (Western Ghats) در شهر سانگوام(Sanguem) و بین دو ایالت کارناتاکا و گوا جنوبی واقع شده است. اگر از فاصله دور به آبشار Dudhsagarنگاه کنید، آبشار را مانند جریانی از شیر خواهید دید که به دامنه کوه می ریزد. بعد از اینکه آبشار Dudhsagarبه سرچشمه های رودخانه ماندووی در فلات دکن میریزد، در پایین آبشار حجمی از ابر و کف شیری رنگ به وجود می آید. نامگذاری آبشار Dudhsagarبه این نام، که معنی لغوی آن در زبان کنکانی "دریای شیر" است نیز به همین دلیل است.

 

آبشار Dudhsagar

در نزدیکی بالای آبشار Dudhsagar،پل راه آهن واسکو به لوندا قرار گرفته. اگر با قطار این مسیر را که از کنار کوهستان عبور می کند طی کنید، منظره ای زیبا خواهد دید. چشم انداز آبشار مخصوصاً پس از باران های موسمی که جریان آبشار کاملا پر آب و خشمگین است دیدنی است. آبشار Dudhsagarدر میان مناظر زیبا و نفس گیر  طبیعی با دامنه پرشیب و دره هلالی شکل که با جنگل های گرمسیری بکر فرش شده، قرار گرفته. در محدوده ی دودساگر همچنین چند استخر وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید، وقت بگذرانید و لذت ببرید.

  • راه های دسترسی به آبشار Dudhsagar

در بیشتر فصول سال دسترسی به آبشار دودساگر فقط با پای پیاده یا با قطار امکانپذیر است. اگر می خواهید با ماشین به آبشار بروید، مسیری 45 دقیقه ای پیش رو دارید و فقط با جیپ و بین ماه های ژانویه و مه این امکان وجود دارد. چون فقط در این ماه هاست که سطح آب رودخانه ها به اندازه کافی کاهش یافته و  به جیپ ها اجازه نزدیک شدن به آبشار را می دهد.

اگر قصد رفتن به تور گوا و دیدن آبشار Dudhsagar  و ثبت یک خاطره تکرار نشدنی و پر از سرگرمی را  دارید  شرکت تایسیز، به عنوان بزرگترین و باتجربه ترین مجری تور گوا در کشور،تجربه و تخصص خود را در این مورد در اختیار شما قرار می دهد.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm