جاذبه های گردشگری گوا

کلیسای ریحان بم عیسی

کلیسای ریحان بم عیسی در هند به خاطر معماری باروک به معروفیت زیادی رسیده است. این کلیسا در سال 1594 ساخته شد که زمان شروع مسیحیت در هند نیز بود. این کلیسا در فاصله ی ده کیلومتری شهر قدیمی گوا قرار دارد. قدیمی ترین کلیسای شهر قدیمی گوا کلیسای باسیلیکای بم عیسی باقی مانده ی سنت فرانسیس خاویر دوست سنت ایگناتیوس لویولا است. این شخص بعد از 400 سال گذر از مرگ وی جسدش سالم و مثل روز اول باقی مانده است که هر ده سال یک بار آن را بیرون می آورند. در سایت یونسکو از این کلیسا با توجه به اهمیت مذهبی و فرهنگی غنی به عنوان میراث فرهنگی جهان معرفی گردیده است. کلیسای ریحان بم عیسی، شاید معروف ترین کلیسا در شهر گوا باشدف و مهم ترین و مشهور ترین مسیحیان در آن جا ساکن بوده اند. متاسفانه کلیسای ریحان بم عیسی در حال تخریب به مرور زمان است اما با این وجود سادگی و ظرافت معماری در آن زبان زد همگان می باشد. کلیسای ریحان بم عیسی  تنها کلیسای قدیمی شهر گوا است که در نمای خارجی آن گچ کاری به کار نرفته است. گچ آهک در زمان ساخت این کلیسا توسط یک شخص پرتغالی از میان رفته است.

سنگ بنای این کلیسای ریحان بم عیسی به طرز عجیبی بزرگ و با شکوه می باشد، این کلیسا بم عیسی خوانده می شود که به معنای عیسی خوب یا عیسی شیر خواره است. نمای برجسته ی این ساختمان از جنس گرانیت سیاه می باشد. ستون ها و حکاکی های کلیسای ریحان بم عیسی به روی بازالت انجام شده است که در آن زمان بازالت را از 300 کیلومتر آن طرف تر می آوردند. در نمای داخلی این کلیسا از سبک موزائیک استفاده نموده اند. یکی از دلایل مهم جذابیت این کلیسا سادگی و جذابیت معماری آن است.

کلیسای ریحان بم عیسی:

 این کلیسا و صومعه سرای گوا است که در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ثبت گردیده است. قصری سلطنتی واقع در گوا پایتخت سابق پرتغالی ها است.

می توان گفت که بم عیسی به معنی عیسی مقدس است. برای اولین بار در هند این کلیسای کوچک ساخته شد. اما با تمامی کوچکی اش، از بهترین سبک معماری باروک و معماری استعماری پرتغالی برخوردار است. کلیسای ریحان بم عیسی یکی از عجایب هفت گانه ساخته شده به دست پرتغالی ها است. کار ساخت این کلیسا در سال 1596 شروع شد. و تا 1605 ادامه یافت. این کلیسا بیانگر تاریخ و تمدت مسیحیت است. پیکر مطهر سنت فرانسیس خاویر در این کلیسا قرار دارد. بدن های مقدس که به تازگی روز دفن هستند، گردشگران زیادی را از سر تا سر جهان به خود جلب می نمایند. کف این کلیسا از سنگ های مرمر و قیمتی پوشیده شده است. این کلیسا یک محراب دارد که به سبک باروک نقاشی شده است. بی شک دیدن این مکان مقدس آمال و آرزوی بسیاری از افراد است.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm