جاذبه گردشگری وان

موزه وان 

موزه وان یکی از مکان هایی می باشد که بسیاری از افراد یکه به اشیا و اسناد تاریخی علاقه دارند می توانند از آن بازدید نمایند. این موزه در کشور ترکیه شهر وان قرار گرفته و نام محله آن شرفیه است. بسیاری از کسانی که مایل هستند از موزه وان بازدید نمایند می توانند در تور وان شرکت کنند، تا با همراهانی که در این تور حضور دارند از این موزه بازدید نمایند. یکی از مزیت هایی که در سفر کردن با تور وان وجود دارد این است که، راهنمایان تور به خوبی با موزه وان آشنایی دارند و به همین دلیل تمامی جاذبه های دیدنی و اشیای ارزشمند را به آنها نشان می دهند، بنابراین سفر کردن با تور به شما این امکان را می دهد که با تمامی زوایای موزه آشنا شوید.

از جمله غنی ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری که در شهر وان وجود دارد موزه وان می باشد که قدمت برخی از آثار آن به دوران پیش از تاریخ باز می گردد، به همین دلیل کسانی که علاقه زیادی به تاریخ و اشیای باستانی دارند از تماشای این مکان لذت می برند. این موزه دارای دو سالن می باشد که در هر یک از سالن های آن انواع آثار تاریخی زیبا وجود دارد و شما می توانید تمامی آنها را با جزئیات مشاهده کنید و بررسی نمایید.

موزه وان

آثار موزه وان :

آثاری مانند سنگ قبرهای بسیار زیبا در موزه وان وجود دارد که آنها مربوط به دوران آق قویونلوها و قراقویونلوها می باشد. همچنین باید بدانید ابزار استخوانی بسیار کمیابی در این موزه مشاهده خواهید کرد که برخی از آنها متعلق به دوران پیش از تاریخ است. بیشتری آثاری که در این موزه وجود دارد در حفاری های تپه های تیلکی و کیزدامی پیدا شده است. همچنین باید بدانید بسیاری از آثار دیگری که در این موزه مشاهده خواهید کرد مربوط به دوران اورارتوها می باشد. آثاری که در این موزه وجود دارد به طور کلی بیشتر از 33 هزار اشیاء می باشد، که آنها شامل مهرها، سکه ها، لوح ها، نسخه های خطی و ... هستند.

گردشگرانی که از موزه وان بازدید می کنند، اگر همراه با تور وان باشند تا حد بسیار زیادی می توانند با فرهنگ این منطقه آشنایی به دست آورند، به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتما از این مکان تاریخی بازدید کنید. آثاری که در این موزه قرار گرفته است نشان دهنده هنر و ذوق و علاقه ای می باشد که مردم باستان داشته اند. گردشگران می توانند تمامی این آثار زیبا را از نزدیک مشاهده کنند و بدون شک با مشاهده برخی از آنها شما حیرت خواهید کرد، چرا که بسیاری از آنها دست ساز بشر هستند که شاید امروزه بشر هیچ یک از آنها را دست نتواند بسازد. سنگ قبر هایی که در این موزه وجود دارد حکاکی های بسیار جالبی روی آنها شده است و شما می توانید شکل قوچ و یا گوسفند را روی آنها مشاهده کنید. بدون شک اگر شما به موزه وان مراجعه کنید از زیبایی های درون آن لذت خواهید برد.


بخش های موزه وان 

از آنجایی که این موزه بسیار قدیمی است ساختمان آن هم تا حدودی بافت قدیمی دارد و بیشتر وسیله و تجهیزاتی که در ساخت آن به کار رفته قدمت قدیمی هستند، البته باید بدانید هر ساله به بافت و معماری موزه وان اهمیت بسیاری می دهند. کاوش هایی که در طی این چند سال برای موزه وان انجام شده است بی نظیر بوده و آثار باستانی بسیار قدیمی و کهنه ای را برای این موزه پیدا کرده اند. این موزه به سه بخش بسیار مهم تقسیم می شود که در هر یک از بخش های آن آثار باشکوهی قرار گرفته است.

یکی از بخش های مهمی که در موزه وان وجود دارد بخش آثار باستانی آن می باشد که در این بخش آثار سنگی وجود دارد که آنها را در باغ این موزه قرار داده اند. کتیبه های بسیار زیبایی هم در این موزه قرار دارد که همگی آنها را در این باغ می توانید مشاهده کنید. یکی دیگر از بخش های موزه بخش آثار قوم نگاری می باشد که در این بخش هم آثاری مانند گلیم بافی های بسیار زیبا، نقره ها، مهره ها و .... را قرار داده اند بخش سوم موزه بخش قتل عام های ارمنی می باشد که، این بخش در روزی که وان را اشغال کردند تاسیس شد و در آن اسکلت ترک هایی که توسط ارمنی ها قتل عام شده اند را قرار داده اند. شما می توانید در تور وان از این موزه بازدید نمایید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm