جاذبه گردشگری وان

وراگاوانک

وراگاوانک یکی دیگر از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر وان می باشد که شما در تور وان می توانید از این مکان تاریخی بازدید نمایید. این مکان یک صومعه ارمنی می باشد که در جنوب شرقی شهر وان قرار گرفته است. این صومعه در اوایل قرن یازدهم به وسیله یکی از پادشاهان آرتسترونی که ارمنی بوده است تاسیس شده که در یک مکان مذهبی آن را تاسیس کرده اند. صومعه وراگاوانک به وسیله آرا صرافیان که یکی از معروف ترین و ثروتمندترین افراد می باشد به عنوان یک کلیسا و صومعه مهم باستانی شناخته شده است.

صومعه وراگاوانک در طی نسل کشی ارامنه که در سال 1960 بود تا حدودی نابود شد چرا که آتش سوزی بزرگی در این صومعه به راه انداخته شد. اما برخی از بخش های آن هنوز باقی مانده است که شما می توانید از آن بازدید نمایید. در این کلیسا مراسم های خاص و ویژه ای که مربوط به دین مسیحیان بوده برگزار می شده و زمانی که شما وارد این کلیسا شوید به خوبی می توانید تمامی صلیب هایی که در این کلیسا آویزان و حک شده است را مشاهده کنید. ضیافت هایی که برای دین مسیحیان هم بوده در این کلیسا برگزار می شده است. برای آشنایی بیشتر در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های این کلیسا را بیان می کنیم.

وراگاوانک

ویژگی های صومعه وراگاوانک

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در صومعه وراگاوانک وجود دارد یادواره صلیب حقیقی می باشد که در اصل باید بدانید علت تاسیس این کلیسا آویزان و نصب کردن این یادواره بوده است. در طول دوره ای که این کلیسا بنیان نهاده شد شاهان بسیاری برای غسل تعمید به آنجا برده شدند، چرا که صلیب مقدس و یادواره ای که در این کلیسا وجود دارد برای بسیاری از شاهان و مسیحیان اهمیت داشته است. در سال 1318 مغول ها به این صومعه حمله کردند و صومعه را تا حدی که توانستند غارت نمودند. در این کلیسا یک درب آهنی وجود داشته که بسیاری از راهبان زمانی که حمله و غارت انجام می شده است در این درب آهنی پنهان می شدند. البته باید بدانید زمانی که هر حمله ای به کلیسای وراگاوانک انجام می شد آن را یکبار دیگر مرمت می کردند.

یکی از شاهان دیگری که به صومعه وراگاوانک حمله کرد، شاهان صفوی بودند که آن را در سال 1535 غارت نمودند، همچنین باید بدانید در سال 1648 زلزله ای در این شهر رخ داد که این کلیسا را تا حد بسیار زیادی ویران نمود. مرمت هایی که بر اثر زلزله برای این کلیسا انجام شد توسط پدر صومعه بود و بسیاری از افراد دیگری هم حمایت های مالی زیادی را برای مرمت این کلیسا به پدر صومعه هدیه دادند. بر این اساس همانطوری که مشاهده نمودید این صومعه مورد حمله بسیاری از حکومت ها قرار گرفته است و بعد از آن مرمت آن را آغاز کرده اند. صومعه وراگاوانک یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی شهر وان به شمار می رود که در تور وان می توانید آن را از نزدیک مشاهده کنید و با بیشتر بخش های آن آشنا شوید.

شما برای رزرو تور وان میتوانید با کارشناسان تایسیزپرواز تماس حاصل فرمایید .

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm