جاذبه گردشگری وان

موزه اورارتو 

موزه اورارتو یکی از جاذبه های دیدنی شهر وان به شمار می رود که بسیاری از کسانی که با تور وان به این شهر می روند می توانند از این موزه بازدید کنند. جاذبه های دیدنی که در این موزه وجود دارد بیشتر به دوران اورارتوها مربوط می باشد و این موضوع نشانگر این است که شهر وان قدمت بسیار زیادی دارد و حکومت های زیادی در این شهر حکومت کرده اند. افرادی که به جاذبه های تاریخی علاقه زیادی دارند بدون شک باید به این موزه اورارتو بروند. این موزه در جنوب قلعه وان قرار گرفته است و بعد از اینکه زلزله ای در این مکان آمد آن را یکبار دیگر بازسازی کردند و در سال 2011 تمامی آثار باستانی را که در این مکان قرار داشت را به ساختمانی دیگر منتقل نمودند. زمین و مساحت موزه اورارتو بسیار وسیع می باشد و به همین دلیل شما باید بدانید جاذبه های تاریخی بسیاری در این موزه قرار گرفته است.

تمامی آثار باستانی که در موزه اورارتو قرار گرفته است بسیار ارزشمند می باشد و در واقع باید بدانید یکی از بار ارزش ترین این آثار مجسه شیر قاچاق می باشد که در واقع از جمله با ارزش ترین آثار باستانی این موزه به شمار می رود. برای اینکه با آثار باستانی این مکان تاریخی آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را بیان می کنیم.


موزه اورارتو

آثار باستانی موزه اورارتو :

همانطوری که بیان نمودیم بیشتر آثاری که در موزه اورارتو قرار دارد و شما می توانید از آنها بازدید نمایید مربوط به دوران اورارتو می باشد. آثار ارزشمند و گرانبهای بسیاری در این موزه قرار گرفته است که متاسفانه بسیاری از این آثار به کشورهای خارجی قاچاق شده است، ولی با این وجود هنوز هم آثار بسیاری در این موزه وجود دارد که شما می توانید از آنها بازدید نمایید. آثاری که در این موزه قرار دارد مربوط به دوره های تاریخی اورارتویی ها، سلجوقیان، رومی ها، ایرانی های، عثمانی ها و ... می باشد که هر یک از آنها جذابیت های بسیاری دارند.

اگر بخواهیم به طور کلی آثار موزه اورارتو را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانید که بیشتر از 100 هزار آثار باستانی جذاب در این موزه وجود دارد که هر یک از آنها مربوط به دوره خاص تاریخی می باشد. از آنجایی که این موزه تازه ساخت می باشد و آثار باستانی را که در موره قدیمی وجود داشته را به این موزه آورده اند، جلوه و زیبایی آنها چندین برابر شده است. استاندار شهر وان بعد از تاسیس این موزه بیان داشته است که شهر وان مهد تاریخ و تمدن می باشد و بازدید کنندگان می توانند شروع تاریخ و تمدن بشری را در موزه اورارتو مشاهده کنند. این صحبت بیانگر این موضوع بسیار مهم می باشد که در این موزه آثار باستانی بسیاری در مورد زندگی اولیه افراد وجود دارد و تا دوران عثمانی این آثار وجود دارد. بر این اساس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به اماکن تاریخی علاقه زیادی دارد می توانید همراه با تور وان از این موزه بازدید کنید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm