جاذبه گردشگری وان

کوه اریک یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر وان به شمار می رود که سالانه افراد زیادی همراه با تور وان از این کوه بازدید می کنند. در واقع باید بدانید بسیاری از افرادی که به گردشگری و کوهنوردی علاقه زیادی دارند باید از این کوه بازدید نمایند. شما برای اینکه از این کوه و گردشگری در آن اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید در تور وان شرکت کنید و از کوهنوردی در این کوه لذت ببرید. کوه اریک قله های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها بسیار مرتفع می باشد و آن آستاقبرد نام دارد.

در گذشته های بسیار دور در پایه کوه اریک یک معبد بت پرستی وجود داشته که افراد زیادی برای عبادت به این کوه می رفتند و این معبد را به الهه آستقیک اختصاص داده بودند. بقایایی که در این معبد وجود دارد تاکنون حفظ شده است و به همین دلیل شما اگر به این کوه بروید می توانید بقایای معبد را از نزدیک مشاهده کنید. اکنون این معبد را به نام واهان می شناسند، چرا که واهان یکی از الهه هایی بوده که آستقیک به آن علاقه زیادی داشته است. برای اینکه اطلاعات شما در مورد این کوه اریک و ویژگی های آن بیشتر شود در ادامه توضیحاتی را بیان می کنیم.

کوه اریک

افسانه کوه اریک 

کوه اریکبه قدری زیبا و شگفت انگیز است که در مورد آن تاکنون افسانه های بسیاری را بیان داشته اند. از آنجایی که طلوع خورشید در این کوه به وضوح دیده می شود بسیاری از افرادی که در شهر وان زندگی می کنند برای تماشای طلوع خورشید به این کوه زیبا می روند. شما هم می توانید در زمان سفر خود به وان از این کوه بازدید نمایید و طلوع خورشید زیبا را در این کوه مشاهده کنید. در مورد کوه اریک افسانه های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها بر این اساس است که در ابتدا خدمتکارانی که تعداد آنها 12 نفر بوده در کوهپایه های این کوه ظاهر می شوند و از آنجایی که چوب های درخشانی در دست داشتند آنها را به کوه می زنند.

کوه اریک بر اثر ضربه هایی که این خدمتکاران به کوه وارد می کنند فرو ریخته می شود و تمامی کوه هایی که در اطراف آن وجود دارد سر تعظیم برای این کوه به پایین می آورند. طبق گفته هایی که در افسانه ها بیان شده است این کوه صورت خود را می شوید و به همین دلیل خورشد و مزارع را آب می کند، تمامی پرندگانی که در اطراف این کوه وجود داشتند به وسیله این قطره های آب از خواب خود بیدار می شوند و سراسر دنیا را با آهنگ های زیبای خود زیباتر می کنند. بعد از آنکه پرندگان شروع به خواندن آواز می کنند خورشید طلوع خود را شروع می کند. به طور کلی جدا از افسانه ای که در مورد این کوه وجود دارد باید بدانید کهکوه اریک بسیار زیبا و خاص می باشد به همین دلیل بدون شک در تور وان و همراه با دوستان خود از این کوه بازدید نمایید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm