جاذبه گردشگری وان

مسجد اولو کامی 

مسجد اولو کامی یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی در شهر وان به شمار می رود که سالانه افراد بسیاری همراه با تور وان از این مسجد بازدید می نمایند. این مسجد به قدری زیبا و جذاب می باشد که هر فردی که از آن بازدید کرده محو حیاط و زیبایی های آن شده است. بسیاری از افراد بر این باور می باشند که مسجدها فضای زیبا و منحصر به فردی ندارند، ولی باید بدانید که مسجد اولو کامی هم فضای بیرونی بسیار زیبایی دارد، در واقع محوطه بیرونی مسجد یکی از علت های شهرت و محبوبیت این مسجد به شمار می رود. معماری که در این مسجد به کار رفته است بسیار خاص است و از آنجایی که بسیاری از اهالی شهر وان به این مسجد علاقه دارند، هنگام خواندن نماز بسیار شلوغ می شود.

مسجد اولو کامی با مسجدها دیگر بسیار متفاوت می باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد مشتاق به بازدید از آن می شوند. از آنجایی که روبروی مسجد مغازه های بسیاری وجود دارد، شما می توانید همراه با تور وان از این مغازه ها خریدهای خود را انجام دهید، بیشتر اجناسی که در این مغازه ها وجود دارند، دارای قیمت های بسیار متعادلی می باشند و به همین دلیل شما هر بودجه و هزینه ای که داشته باشید می توانید از این مغازه ها خرید نمایید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد مسجد اولو کامی داشته باشید در ادامه برخی از ویژگی های مهم این مسجد را بیان می کنیم.

مسجد اولو کامی

ویژگی های مسجد اولو کامی 

مسجد اولو کامی در دوران سلجوقیان تاسیس شده است و به همین دلیل باید بدانید از جمله مهمترین مکان های تاریخی این شهر به شمار می رود. از آنجایی که در هنگام نماز بسیاری از اهالی شهر وان به این مسجد می آیند به معماری و بازسازی آن توجه ویژه ای نشان داده می شود، و به همین دلیل بسیاری از معماران به بافت و معماری آن توجه خاصی نشان می دهند تا خراب نشود. محوطه سبز و زیبایی که در حیاط این مسجد وجود دارد بسیار زیبا و خاص است و شما می توانید عکس های زیبا و جذابی را در این حیاط از خودتان بگیرید. بدون شک شما زمانی که وارد این مسجد شوید محو زیبایی حیاط آن خواهید شد، چرا که بسیار سرسبز و زیبا می باشد.

اگر شما می خواهید به مسجد اولو کامی بروید باید بدانید که جاذبه های گردشگری بسیاری که در این شهر وج.د دارند به این مسجد نزدیک هستند و نیازی نیست برای رفتن به آن مکان ها فصلیه زیادی را بروید. برخی از این مکان ها قلعه وان، خانه گربه های وان، موزه اورارتو و استخر آبی کاگدوس می باشد. بر این اساس اگر شما همراه با تور وان بخواهید از  مسجد اولو کامی بازدید نمایید، فردی که به عنوان راهنمای تور شما را همراهی می کند به این مکان های تاریخی و گردشگری هم شما را می برد و شما با کمی پیاده روی در سطح این شهر می توانید با بافت و معماری آن آشنایی بیشتری داشته باشید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm