جاذبه گردشگری وان

مسجد خسرو پاشا 

مسجد خسرو پاشا یکی از جاذبه های تاریخی شهر وان به شمار می رود و شما همراه با تور وان می توانید از این مسجد و زیبا و خاص بازدید نمایید. مسجد خسرو پاشا در یکی از محله های قدیمی شهر وان قرار گرفته است و به همین دلیل باید بدانید قدمت این مسجد بسیار زیاد است. بر اساس کتیبه ای که بر روی درب این مسجد قرار گرفته است در سال 1567 این مسجد تاسیس شده، و فردی که این مسجد را تاسیس کرد میمار سینان بوده است. در درون مسجد حفاری ها و مرمت های بسیار زیبایی انجام شده است که شما اگر وارد این مسجد شوید به خوبی می توانید این آثار را از نزدیک مشاهده کنید.

مسجد خسرو پاشا شبیه مربع می باشد و در طی این سالیان پنج طبقه آخر آن ویران شده است، گنبد آن بسیار زیبا و خاص می باشد و در واقع شما با مشاهده کردن زیبایی این گنبد حیرت زده خواهید شد، چرا که این مسجد یکی از مسجدهای زیبا و مکان های تاریخی جذاب این شهر به شمار می رود. دیوارهایی که در این مسجد ساخته شده است به صورت سنگ تراشیده شده می باشد، و برای ساخت گنبد آن از آجر استفاده کردند. کاشی هایی که در ساخت این مسجد مورد استفاده قرار گرفته است بسیار زیبا و خاص می باشد و اکنون در هیچ جای دنیا نمی توانید این کاشی ها را مشاهده کنید. درب این مسجد در نمای شمالی این مسجد قرار گرفته است و شبیه طاق های قوس دارد می باشد.

مسجد خسرو پاشا

ویژگی های مسجد خسرو پاشا 

همانطوری که بیان کردیم مسجد خسرو پاشا یکی از خاص ترین و منحصر به فردترین معماری های دنیا را دارد و به همین دلیل شما اگر به جاذبه های تاریخی علاقه دارید باید از این مسجد زیبا بازدید نمایید. مواد سنگی که در این مسجد وجود دارد برش خورده می باشد و تمامی آنها دو رنگ است که آنها را می توانید در دیواره های خارجی و مناره های مسجد از نزدیک مشاهده کنید. برخی از دیواره های این مسجد بعد از اینکه مقداری ویران شد آن را ترمیم کردند و اکنون هم به آن بسیار رسیدگی می کنند. محرابی که در این مسجد وجود دارد مستطیل شکل می باشد که از سنگ آهک در ساخت آن استفاده کرده اند.

به طور کلی باید بدانید مسجد خسرو پاشا از جمله بهترین جاذبه های تاریخی شهر وان به شمار می رود. فضای تزئین شده این مسجد چشمگیر می باشد و شما از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد. هر فردی که از این مسجد بازدید کرده است از معماری جذاب و منحصر به فرد آن بسیار لذت می برد و به همین دلیل به هر فرد دیگری که می خواهد به وان بروید بازدید از این مسجد را توصیه می کند. شما هم اگر مایل به بازدید از مکان های تاریخی و این مسجد زیبا هستید می توانید در تور وان شرکت کنید تا همراه با افرادی که در گردشگری و شناخت جاذبه های تاریخی شناخت بیشتری دارند همراه شوید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm