جاذبه گردشگری وان

مسجد بزرگ وان 

مسجد بزرگ وان بی شک یکی از بهترین جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر به شمار می رود که شما در تور وان می توانی از این مکان جذاب تاریخی بازدید نمایید. جاده ابریشم که یکی از مشهورترین جاده های دنیا به شمار می رفته است از این شهر نیز می گذرد و مسجد بزرگ وان هم دقیقا در این جاده قرار گرفته است. در واقع شما با بازدید از این مسجد تاریخ را و آنچه که در آن گذشته است را می توانید از نزدیک مشاهده کنید. این مسجد در دوران سلجوقیان بنا شده است و معماری آن بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. همانطوری که می دانید جاذبه های تاریخی بسیار زیادی در شهر وان قرار گرفته است که این مسجد بزرگ یکی از مهمترین جاذبه های تاریخ آن به شمار می رود و به همین دلیل هر فردی به وان می رود از این مکان جذاب تاریخی بازدید می کند.

بیشتر باستان شناسان بعد از بررسی هایی که بر روی مسجد بزرگ وان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که این مسجد قدمت بسیاری دارد ولی بعد از جنگ جهانی دوم و بر اثر زلزله بسیاری از نقاط آن تخریب شده است که آن را بازسازی کرده اند. شما باید بدانید از این مسجد به عنوان یکی از هنرهای معماری اسلامی و عثمانی هم نام می برند و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را مظهر شکوه اسلام و هنر اسلامی می دانند. امروزه توریست بسیار زیادی برای بازدید از این مسجد به شهر وان می روند، چرا که یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی و اسلامی دنیا به شمار می رود.

مسجد بزرگ وان

ویژگی های مسجد بزرگ وان 

همانطوری که بیان کردیم مسجد بزرگ وان یکی از بهترین جاذبه های تاریخی مربوط به دوران سلجوقیان به شمار می رود که بسیاری از افراد هر ساله برای بازدید از آن به شهر وان می روند. این مسجد دارای هفت صحن می باشد و همچنین شانزده پنجره دارد که نمای آنها قوسی شکل است، این نماها به شکل و شیوه بسیار خاصی در درون قاب قرار گرفته اند و همین امر موجب شده است که زیبایی مسجد چندین برابر شود. دو ماره اصلی دارد و در واقع دارای چندین گنبد می باشد که این یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن به شمار می رود.

تمای نگارگری ها و آثار تزئینی را که بر روی دیوار مسجد بزرگ وان مشاهده می کنید برگرفته از دوران عباسیان می باشد، چرا که سلجوقیان می خواستند آثار اصیل اسلامی را در این مسجد به کار ببندند. در داخل این مسجد چشمه ای را قرار داده اند که بسیاری از نمازگزاران می توانند برای وضو گرفتن از این چشمه استفاده کنند، از آنجایی که در طول تاریخ مسیحیان بسیاری هم برای عبادت به این مسجد می آمدند باید بدانید اهمیت و احترام آن توسط بسیاری از ادیان نگه داشته می شود. شما در تور وان بدون شک از مسجد بزرگ وان بازدید خواهید کرد و با تمامی نقاط آن آشنایی های لازم را به دست می آورید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm