جاذبه گردشگری وان

مسجد کایا سلبی 

مسجد کایا سلبی یکی از جاذبه های تاریخی شهر وان به شمار می رود که بسیاری از افرادی که در تور وان شرکت می کنند و با آن همراه می شوند می توانند از این مکان جذاب تاریخی بازدید نمایند. مسجد کایا سلبی در نزدیکی محله اورتا کاپی قرار گرفته است و فردی که آن را بنا کرده است کایا سلبی می باشد که در سال 1660 آن را تاسیس کرد. پایان ساخت این مسجد در سال 1663 انجام شده است و بسیاری از اهالی شهر وان بعد از اینکه ساخت این مسجد به اتمام رسید در آن به عبادت مشغول شدند. شکل این مسجد شبیه مربع می باشد و یک گنبد بسیار زیبا دارد. در گوشه شمال غربی آن مناره ای قرار گرفته است که زیبایی آن را بسیار بیشتر نموده است.

نمای مسجد کایا سلبی با دو سنگ برش خورده طراحی شده است که این سنگ ها رنگی هستند، برخی از تکه های این سنگ ها رنگی را به شکل هندسی در آورده اند و در پنجره ها آنها را تعبیه نموده اند. دقیقا در مرکز و وسط نمای شمالی دربی قرار گرفته است که این درب هم زیبایی ها و حکاکی های بسیار خاصی دارد. بیشتر درب و پنجره هایی که در مسجد کایا سلبی وجود دارد طراحی شده با اشکال هندسی و زیور آلات گل می باشد. محرابی که در درون مسجد ساخته شده است بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد، و در آن دوره اهمیت بسیاری داشته که اکنون هم دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مسجد کایا سلبی

ویژگی های مسجد کایا سلبی 

محراب مسجد کایا سلبی با سنگ های آهکی بسیار خاص و منحصر به فرد ساخته شده است و ظاهر آن شبیه به مربع می باشد. در واقع باید بدانید مهمترین و اصلی ترین قسمت این مسجد محراب آن می باشد که در آن گل های تزئینی و اشکال هندسی بسیار زیادی را طراحی کرده اند. این بنا در دروان عثمانی ساخته شده است و اکنون یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر وان و همچنین کشور ترکیه به شمار می رود، به همین دلیل بدون شک اگر همراه با تور وان به این شهر رفتید از این مسجد زیبا و منحصر به فرد بازدید نمایید.

بی شک بهترین و زیباترین قسمتی که در مسجد کایا سلبی وجود دارد محراب آن می باشد، از آنجایی که دین و مذهب در دوره عثمانی اهمیت بسیاری داشته، به مرجع دینی هم اهمیت بسیار زیادی می دادند، به همین دلیل محراب را که جایگاه اصلی مرجع دین به شمار می رود را بسیار خاص و زیبا ساخته اند. مناره های این مسجد یکی دیگر از ویژگی های جذاب آن به شمار می رود که استوانه ای شکل است. بسیاری از افراد یکه به جاذبه های تاریخی علاقه زیادی دارند می توانند از این مکان جذاب و دیدنی بازدید نمایند، در واقع باید بدانید جاذبه های تاریخی بسیار زیادی در شهر وان قرار گرفته است و هر یک از آنها ویژگی های جذاب و خاصی دارند که یکی از آنها هم مسجد کایا سلبی می باشد.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm