جاذبه گردشگری جزیره قشم

آشنایی با جزیره هرمز        

جزیره هرمز از مناطق گردشگری ویژه ایران در جنوب کشور می باشد که دارای شرایط و جاذبه های طبیعی هست. این منطقه بسیار گردشگر پذیر بوده، به طوری که تور های متنوعی برای جزیره هرمز برگزار می شود و از اکثر مناطق کشور به این جزیره سفر می کنند. منطقه جنوب کشور، به خصوص تور هرمز به علت داشتن سواحل زیبا، جاذبه های طبیعی، و هم چنین جاذبه های گردشگری و داشتن آب و هوای مساعد بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.

ایران به کشور چهار فصل معروف است و از نظر گردشگری طبیعی در دنیا رتبه نهم را کسب کرده است و این مسئله نشان دهنده پتانسیل های بالای کشورمان جهت مقوله گردشگری و جذب سرمایه گذاری در این زمینه است.

اگر بخواهیم به جاذبه های جزیره هرمز بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • جزیره های گنبدی شکل و بیضی نمکی معروف به کلید خلیج فارس
  • لقب گرفتن بهشت زمین شناسان به جهت زیبایی و فراوانی کانی ها و سنگ های خاص
  • داشتن جنگل ها، بیابان ها و سواحل بسیار زیبا در جزیره قشم

 

زیبایی جزیره هرمز که در قشم می باشد به اندازه ای می باشد که به آن جزیره رنگین کمان نیز می گویند. اگر مکانی می خواهید که جاده ها و مسیر های صعب العبور نداشته باشد تور هرمز را برایتان پیشنهاد می کنیم.

از جمله مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری هرمز می توان به ژئو پارک جهانی قشم اشاره کرد. این مکان صحنه ها و زیبایی فوق العاده ای داشته و می توانید در طول روز به صورت رایگان به تماشای آن بپردازید.

 

ژئو پارک جهانی قشم واقع در جزیره هرمز

 

بهترین جاذبه های جزیره هرمز

از جمله بهترین و جذاب ترین جاذبه ها و دیدنی های جزیره هرمز عبارتند از :

  • غار الهه نمک فیروزه ای
  • موزه دکتر احمد نادعلیان
  • قلعه پرتغالی ها
  • فرش خاکی قرمز
  • خانه ای در سنگ
  • ساحل سنگ مرغان

مردم محلی به غار فیروزه ای غار نمکی می گویند و به علت داشتن بدنه نمکی با رنگ های مختلف مورد توجه می باشد. در موزه دکتر نادعلیان که از جمله مشاهیر هرمز بوده و در سطح جهانی شناخته شده اند آثار و مستندات این دانشمند را نشان می دهند. هم چنین، در موزه دکتر نادعلیان آموزش نقاشی با خاک های رنگی برای زنان صورت می گیرد. قلعه پرتغالی ها از گذشته که پرتغالی ها هرمز را استعمار کرده بوده اند به یادگار مانده است و در مرکز شهر می باشد.

فرش خاکی قرمز یکی از نمادهای بسیار مطرح فرهنگی جزیره هرمز می باشد که نشان دهنده تمدن 1000 ساله هرمز را نشان داده، و استعدادها، سنت ها و طرح های قدیمی از جمله اسطوره ها و شاعران هرمزگان و هم چنین شاعر بزرگ عمر خیام الگو برداری شده است. این مراسم هر سال در اردیبهشت برگزار می شوند و با خاک های رنگی طرح های زیبایی ایجاد کرده و فرش خاکی قرمز لقب گرفته است. اگر به دنبال مکانی آرام می گردید می توانید به خانه ای در سنگ رفته و حس آرامش پیدا کنید. هم چنین خانه ای در سنگ از یک طاق طبیعی در سنگ ایجاد شده است. ساحل سنگ مرغان نیز جزو سومین فرش خاکی جزیره هرمز بوده و جذابیت بی نظیری دارد.

 

جزیره هرمز و منظره ساحل و دریا

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm