جاذبه گردشگری جزیره قشم

دره ستاره ها کجاست؟

دره ستاره ها، از شاهکارهای زمین شناسی در جزیره قشم می باشد. قدمت آن به حدود دو میلیون سال پیش باز می گردد.

اعتقادات جالبی در مورد این دره وجود دارد. اهالی جزیره معتقد هستند که در روزگاران قدیم، ستاره ای از آسمان به قلب جزیره افتاده است و باعث شکل گیری اشکال عجیب و غریبی از ماسه و خاک و سنگ شده است. به همین دلیل آنها به این مکان استاره افته و بعضی اوقات استاره افتیده می گویند. اما بین عموم مردم و گردشگران این منطقه به نام دره ستاره ها شناخته می شود.

از دیگر عقاید موجود در جزیره در مورد این دره، این است که فکر می کنند زمان تاریکی هوا، اجنه و ارواح در این منطقه رفت و آمد می کنند. اما واقعیت این است که شکل ویژه این دره و انواع اشکال و پدیده های فرسایشی موجود، باعث گشته است تا وزیدن بادهای تند و گردش هوا در دره، صداهای عجیبی تولید کند. این عدم اطلاع از دلیل تولید صدا، موجب شکل گیری باورهای خرافی شده است.

دره ستاره ها، منطقه ای است که طی سالیان متمادی از سوی آب های سطحی، رگبارهای فصلی و تندبادها فرسایش پیدا کرده است. همین فرسایش عامل شکل گیری احجام بسیار دیدنی و جالبی شده است، که بیننده با دیدن آن تصور می کند دستان یک هنرمند با دقت تمام، آنها را به شکل های مختلف تراشیده است.

 

دره ستاره ها، از جاذبه های دیدنی قشم

 

تور قشم

تورهای قشم به صورت هوایی، با قطار یا اتوبوس اجرا می شوند. هر کدام از این نوع سفر کردن مزایای خود را دارد. استفاده از قطار این امکان را به شما می دهد که بار بیشتری همراه خود حمل کنید و سفر مفرحی نیز داشته باشید. به خصوص اگر همراه خانواده یا دوستان هستید گرفتن کوپه دربست بسیار مناسب خواهد بود و اوقات بسیار لذت بخشی را کنار هم خواهید گذراند.

سفر با هواپیما باعث می شود مدت زمان کوتاهی در مسیر باشید و سریعا به مقصد برسید.

سفر با اتوبوس نیز به دلیل طولانی بودن مسیر به شما این امکان را می دهد تا با همسفرهای خود بیشتر آشنا شوید. همچنین توقف در شهرهای بین راه و مسیرهای مختلف از دیگر گزینه هایی است که شما می توانید در سفر با اتوبوس داشته باشید. پس از رسیدن به بندرعباس با استفاده از لنج یا کشتی خود را به جزیره قشم می رسانید.

انتخاب تورهای قشم، برای شما سفری خاطره انگیز را به بار خواهد آورد. چرا که با وجود راهنما و برنامه تنظیم شده سفر، در مدت چند روز می توانید از تمامی مکان های جذاب و دیدنی جزیره دیدن کنید. از بهترین امکانات تفریحی آنجا استفاده کنید، و در کل سفری خاطره انگیز داشته باشید. علاوه بر این از دیگر مزایای سفر با تور مناسب بودن قیمت آنها می باشد.

اگر بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفتید با تور به جزیره زیبای قشم سفر کنید، می توانید تمام گزینه های موجود را بررسی کنید و تورهای مختلف را با هم مقایسه کنید. سپس تور مناسب خود را انتخاب نمایید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm