جاذبه گردشگری جزیره قشم

جنگل حرا کجاست؟

جنگل حرا در شمال غرب جزیره قشم، یکی از جنگل های پنجگانه استان هرمزگان است. به جرات می توان گفت این جنگل یکی از عجایب هفتگانه قشم می باشد.

تصور کنید در حال تماشای دریا هستید و زمانی که سطح آب پایین می آید به جای خشکی، جنگلی شگفت انگیز پیش روی چشمانتان سبز شود. این موضوع از ویژگی های بارز جنگل حرا می باشد. گویی درختان این جنگل در بین انبوهی چوب رشد پیدا کرده اند. این چوب ها ریشه های این درختان هستند و انتهای آنها سر به آسمان دارد. ریشه های این درختان آب شور دریا را شیرین می کنند و از آن تغذیه می نمایند. پوشش گیاهی این منطقه درختان حرا و چندل هستند.

بومیان داستان ها و قصه های جالبی در مورد این درختان می گویند. بعضی از آنها اعتقاد دارند که این درختان از اشک چشم انسان روییده شده اند. برخی دیگر نیز آنها را سوغاتی هندوستان می دانند که در نزدیکی بندر لافت کاشته شده اند.

برای تماشای این جنگل زیبا باید سوار قایق شوید و به دل جنگل بزنید و از تماشای این حجم از زیبایی لذت ببرید. شرایط اکولوژی جنگل حرا بسیار مناسب است، به همین جهت زیستگاه پرندگان مهاجر مناطق گرمسیری محسوب می شود. در زمستان این جنگل ها میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر می باشند که به این منطقه کوچ کرده اند.

جالب است بدانید جنگل های حرا فقط در قشم واقع نشده اند. این جنگل ها در تنگه خوران، بخش هایی از استان هرمزگان نیز وجود دارند. در واقع وسعت این جنگل ها تقریبا 82360 هکتار می باشد.

 

درختان جنگل حرا از گونه های عجیب و جالبی هستند

تور قشم

تورهای قشم در هر چهار فصل سال برگزار می شود اما از آنجایی که آب و هوای جزیره قشم گرم است، بهترین فصل سفر به این منطقه فصل هایی است که آب وهوای معتدل تری دارند. تابستان برای مسافرانی خوب است که بیشتر قصد خرید دارند. چرا که تمامی پاساژها مجهز به سیستم خنک کننده و سرپوشیده می باشند و افراد در حین خرید اذیت نمی شوند.

شرجی شدن هوا در فصل تابستان باعث شده است که تعداد گردشگران در این فصل، در جزیره قشم کاهش پیدا کند. این موضوع باعث می شود که قیمت تورها و هزینه های سفر در این فصل کاهش یابد.  اگر جزو افرادی هستید که گرمای تابستان شما را خیلی اذیت نمی کند، می توانید با تورهای ارزان به این جزیره زیبا سفر کنید.

از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت تورها روزهای هفته است که برای سفر انتخاب می شود. تورها در اوایل و وسط هفته، همچنین ایام غیر تعطیل، اوایل مهر، دی و خرداد ارزان تر و مناسب تر می باشند.

تورهای لحظه آخری قشم نیز امکانات خوب و قیمت های مناسب ارائه می دهند. پس اگر به تورهای لحظه آخری علاقه مند شدید، چمدان های خود را آماده بگذارید. چرا که تورهای لحظه آخری برای اینکه ظرفیت تور خود، هواپیما یا قطار را تکمیل  نمایند، تخفیف ها و قیمت های ویژه ای ارائه می دهند. اما مواظب باشید که گول تبلیغات دروغین را نخورید. بعضی از مجریان تورها کیفیت خدمات را پایین می آورند و آن را در قالب تور لحظه آخری به گردشگران ارائه می نمایند. پس هنگام رزرو اینگونه تورها در مورد مجریان تور شناخت کافی به دست آورید.

 

جنگل حرا میزبان پرندگان مهاجر است

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm