جاذبه گردشگری جزیره قشم

جزیره هنگام کجاست؟

جزیره هنگام ، جزیره ای کوچک در جنوب جزیره قشم است، که به خاطر شن های نقره ای رنگ آن که از دور می درخشند و چشم ها را خیره می کنند، به ساحل نقره ای معروف شده است. دلیل اینکه شن های این ساحل به این رنگ به نظر می آیند، به خاطر وجود ذراتی از نوعی کانی براق است که در میان ماسه ها وجود دارند.

 

جزیره هنگام به ساحل نقره ای معروف است

جاذبه های جزیره هنگام

آب های خلیج فارس در فصل پاییز میزبان دلفین های مهاجری می شود که تا نزدیکی جزیره هنگام می آیند، و تا اواسط اردیبهشت ماه مهمان آب های نیلگون خلیج فارس می باشند. تماشای دسته دلفین های بازیگوش که از آب بیرون می پرند و فرم دهانشان به گونه ای است که انگار به شما لبخند می زنند، احتمالا تجربه ای منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

در کل تماشای انواع گونه های جانوری در آبهای اطراف جزیره و روی شن های نقره فام آن یکی از جاذبه های شگفت انگیز این جزیره می باشد. لاک پشت ها و پرندگان دریایی، کروکودیل های پرورشی جزو این گونه های جانوری هستند.

پیشنهاد می کنم شب های این جزیره را از دست ندهید. هنگامی که چادر شب روی آسمان بالای سر جزیره خیمه می افکند، جزیره هنگام، چهره ای جادویی و اسرارآمیز به خود می گیرد. آب دریا در شب ها شروع به درخشیدن می کند. این رنگ آبی درخشان به خاطر وجود فیتوپلانکتون های دریایی در آب است. این آبزیان کوچک جذاب زمانی که شرایط ناآرامی پیدا می کنند، از خود نوری ساطع می کنند و جلوه ای درخشان به موج ها و ماسه های ساحل می بخشند.

یکی از جذابیت ها و تجربه های دوست داشتنی که می توانید در این جزیره داشته باشید، تماشای مردم و مراوده با محلی های جزیره هنگام است. این جزیره مردمان بسیار خونگرم و صمیمی ای دارد. خانم ها لباس های بسیار زیبا و رنگارنگی به تن دارند و روبندهای زیبایی به چشم می زنند، که به آنها برقع می گویند.

در یکی از روستاهای این جزیره به نام غیل، سنگ های بسیار جالبی وجود دارند که شبیه انسان می باشند. در مورد این سنگ ها روایت های گوناگونی وجود دارد. برای مثال، گفته می شود که در زمان های خیلی دور مادر و دختری، در حال فرار از دست زورگویان زمانه، از پروردگار خود طلب کمک می کنند. خداوند نیز آنها را تبدیل به سنگ می کند.

اقامت در جزیره هنگام

اقامت در جزیره هنگام، در کنار مردمی دوست داشتنی و مکانی پر از زیبایی، یکی از تجربه های بی نظیر شما خواهد بود. اما باید بدانید در این جزیره اثری از هتل و مهمانسرا نیست. اقامت در خانه های محلی اهالی، خود یکی از جاذبه های جزیره است. تجربه زندگی در یک خانه دیگر با فرهنگی متفاوت، چشیدن دستپخت خانگی و خوردن غذاهای محلی، همگی از تجربه هایی است که شما فقط با اقامت در خانه های این مردم می توانید کسب کنید.

همچنین می توانید برای اقامت در این جزیره کمپ کنید. کمپ کردن خود نیز مزایایی دارد. اما باید برای این کار امکانات و تجهیزات لازم را همراه با خود داشته باشید.

سوغات جزیره هنگام

پیش از معرفی سوغات این جزیره، می خواهیم اشاره ای به وضعیت اقتصادی این مردم داشته باشیم. مناطق جنوبی ایران، به خصوص روستاهای دور افتاده آن شرایط اقتصادی چندان خوبی ندارند. پس با خرید صنایع دستی و تولیدات داخلی، اهالی این منطقه را حمایت کنید.

زیورآلات ساخت شده از صدف، آبزیان مختلف تاکسیدرمی شده، لباس های محلی، ادویه جات، روغن محلی به ویژه روغن کوسه از سوغاتی هستند که شما می توانید در این جزیره تهیه نمایید.

 

شب های جذاب جزیره هنگام

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm