جاذبه های گردشگری آنتالیا

بهترین منطقه‌های آنتالیا برای رزرو هتل کدامند؟

اینکه قبل از سفر به یک شهر یا کشور، مناطق دیدنی، اماکن تاریخی، محله‌های خاص و مراکز تفریحی آن را بشناسیم به ما کمک می‌کند تا سفر هدفمند‌تر و بهتر و مفیدتری داشته باشیم. همچنین شناخت مناطق مختلف شهر و موقعیت هتل‌های موجود در آن مناطق به ما می‌کند تا از وقت و زمانمان در سفر کمال استفاده را داشته باشم. شهر آنتالیا یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. شناخت بهترین منطقه‌های آنتالیا که هتل‌های خوبی را در خود جای داده‌اند و از نظر دسترسی نیز موقعیت مکانی مناسبی دارند، می‌تواند به لذت‌بخش شدن سفر شما به این شهر کمک کند. اکنون قصد داریم این مناطق را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای سفر خود در تور آنتالیا برنامه دقیقی داشته باشید.

منطقه‌های آنتالیا

منطقه لارا آنتالیا

این منطقه در آنتالیا به مراد پاشا نیز معروف است. منطقه لارا در بین منطقه‌های آنتالیا از نظر دسترسی موقعیت بسیار خوبی در این شهر دارد و هتل‌های مناسب متعددی را در خود جای داده است. فاصله این محله تا فرودگاه آنتالیا ۱۲ کیلومتر و تا مرکز شهر ۱۶ کیلومتر است. این منطقه بر روی صخره‌هایی بلند قرار گرفته و از یک ساحل شنی ۱۲ کیلومتری بهره می‌برد. این منطقه از نظر دسترسی به امکانلات شهری نیز شرایط مناسبی دارد. سیستم حمل و نقل، بیمارستان، مغازه‌ها، مراکز خرید ، مراکز تفریحی یا به آن نزدیکند یا در خود منطقه قرار دارند. رستوران و کافه‌‌های ساحلی و ورزش‌‌های آبی از دیگر امکانات موجود در این منطقه محسوب می‌شوند.

منطقه‌های آنتالیا

منطقه بِلِک آنتالیا

درمیان منطقه‌های آنتالیا، بلک، به منطقه‌ای لوکس و مجلل معروف است. این منطقه در ۴۵ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است و فاصله آن تا فرودگاه بین‌المللی آنتالیا ۳۳ کیلومتر است. بلک که درواقع یک شهرک اقامتگاهی است، لاکچری‌ترین هتل‌های آنتالیا را دارد و منطقه محبوب اروپایی‌ها نیز محسوب می‌شود. ساحل شنی و زیبای بلک، با کوهستان و جنگل‌های طبیعی احاطه شده است و بازی گلف از تفریحات رایج در این منطقه است. اغلب هتل‌های موجود در منطقه بلک آنتالیا ۵ ستاره‌اند. بعضی از این هتل‌ها تنها برای استفاده بزرگ‌سالان است. ۱۷ کیلومتر خط ساحلی زیبا، پارک ملی آنتالیا و مکان‌های تاریخی مانند آسپنوس که در نزدیکی بلک قرار دارند از دیگر مزایای این منطقه لوکس و لاکچری آنتالیا محسوب می‌شوند.

منطقه‌های آنتالیا

منطقه کِمِر آنتالیا

اگر علاقه دارید که در سفر خود در یک منطقه دنج و آرام اقامت کنید، در بین منطقه‌ها آنتالیا، کمر را انتخاب کنید. این منطقه دنج و آرام در ساحلی در ۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده است و از محبوب‌ترین مناطق آنتالیا محسوب می‌شود. کمر از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق آنتالیا قرار دارد و طبیعت بکر آن بین گردشگران معروف است. این منطقه خط ساحلی زیبایی دارد که انواع تفریحات آبی در آن در دسترس است. ۴ ساحل در خط ساحلی کمر با تفاوت‌های جزئی قرار دارد که همه آن‌ها دارای پرچم آبی (استاندارد زیست محیطی اتحادیه اروپا) هستند. در این منطقه بازارهای روباز، رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی متعدد با انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای ترکی و بین‌المللی و تفرحیگاه‌های مجهز ساحلی از دیگر مزایای موجود در منطقه کمر محسوب می‌شوند. در این منطقه نیز هتل‌های متعدد با استانداردهای بالا (بین ۲ تا ۵ ستاره) وجود دارند که می‌توان در آن‌ها خاطرات زیبایی را رقم زد. در منطقه کمر بافت روستایی و طبیعت سرسبزی وجود دارد که گردشگران را به اقامت در اقامتگاه‌های مجود در این بافت ترغیب می‌کند.

منطقه‌های آنتالیا

منطقه سیده

منطقه سیده، در بین منطقه‌های آنتالیا به محله‌ای تاریخی با جاذبه‌های گردشگری باستانی معروف است. این منطقه آنتالیا ۱.۵ ساعت تا مرکز شهر فاصله دارد و هتل‌های موجود در آن با استانداردها ۲ تا ۵ ستاره امکانات خوبی را دراختیار گردشگران قرار می‌دهند. منطقه سیده به دلیل وجود ویرانه‌های باستانی متعدد در بین توریست‌ها معروف شد اما اکنون با بازارها و مغازه‌های ساحلی، خط سالحی شنی، کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی مختلف میزبان گردشگران خود است. مرکز توریستی کوم کوی در غرب سیده و مرکز بوجاک شیهلار در شمال آن برای بازدید از حمام های رومی، کلیساها، آرامگاه‌ها و بازارهای تاریخی بسیار مناسبند. موزه سیده، مهبد آپولو، گورستان تاریخی ساحلی سیده، تالار تئاتر شهر و مغازه‌های ساحلی با محصولاتی نظیر جواهرات زیبا و وسایل چرمی متنوع از جمله دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی منطقه سیده محسوب می‌شوند.

منطقه‌های آنتالیا

منطقه کنیالتی

ساحل منطقه کنیالتی از بهترین سواحل در منطقه‌های آنتالیا است. این منطقه که در بین بهترین مناطق آنتالیا قرار می‌گیرد، بخش غربی شهر آنتالیا را به خود اختصاص می‌دهد و تا فرودگاه بین‌المللی آنتایا حدود ۳۰ دقیقه فاصله رمانی دارد. کنیالتی از نظر دسترسی به مراکز خرید، بیمارستان، سرویس حمل و نقل عمومی، مراکز تفریحی و خط ساحلی زیبا و پاک امتیازات بالایی را دریافت می‌کند. تعدد سوپرمارکتها، فروشگاه مواد غذایی، داروخانه، فروشگاهای لوازم الکترونیک، فروشگاهای لباس و سینما در کنیالتی از دیگر مزایای آن محسوب می‌شوند. موزه مینی سیتی، پارک ساحلی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا و دلفین لند از دیگر مراکز دیدنی و جذاب آنتالیا هستند که یا در کنیالتی قرار دارند یا بسیار به آن نزدیکند. ضمن اینکه در ساحل کنیالتی هرروزه بازاری محلی تشکیل می‌شود که روستایین به عرضه محصولات خود در آن می‌پردازند و دیدن این بازار خالی از لطف نیست.

سخن پایانی

درنهایت باید اضافه کرد، مناطقی که معرفی شد، بهترین مناطق گردشگری آنتالیا بودند و بهترین منطقه‌های آنتالیا برای رزرو هتل. ممکن است شما نام مناطق دیگری از آنتالیا مانند کپز یا آنالیا را نیز در بین بهترین مناطق آنتالیا بشنوید. اما درنظر داشته باشید که این مناطق، برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک و مغازه و راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک پیشنهاد می‌شوند. درواقع دیگر مناطقی که در آنتالیا به‌عنوان مناطق خوب و مناسب معرفی می‌شوند، بهترین برای سکونتند نه سفر. برای مثال منطقه کالکان که منطقه‌ای با منظره دریای مدیترانه است و پر از ویلاهای لوکس و شیک، از بهترین مناطق آنتالیا است اما از بهترین منطقه‌های مسکونی. چرا که در این منطقه تعداد هتل‌ها و به‌خصوص هتل‌هایی با استانداردهای بالا زیاد نیست و بیشتر خانه‌های مسکونی متمرکز شده‌اند. در بین مناطق ذکر شده برای رزرو هتل، می‌توان باتوجه به علایق فردی به‌راحتی هدف مناسب را انتخاب کرد. هتل مورد نظر خود را نیز می‌توانید با بررسی لیست بهترین هتل‌های آنتالیا انتخاب کنید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm