مراکز VAC کانادا در استانبول و آنکارا

02 خرداد ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

مراکز VAC کانادا در استانبول و آنکارا

این روزها که بسیاری از افراد در فکر مهاجرت به کشورهای پیشرفته غربی هستند، کانادا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای متقاضیان به حساب می‌آید. سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور در کنار تعداد نسبتاً زیاد ایرانیان مقسم کانادا سبب شده تا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تبدیل شود. اگر شما نیز از همین دست افراد هستید، باید بگوییم که انتخاب خوبی داشته‌اید! حال برای پیگیری روند سفر و یا مهاجرت خود، باید اقداماتی را انجام دهید که برخی از آن‌ها در خارج از کشور انجام می‌شوند. انگشت نگاری یکی از مهم‌ترین آن‌هاست که در این مقاله مروری کوتاه بر آن خواهیم داشت. با تایسیز پرواز همراه با باشید تا در ادامه با مراکز وک کانادا در استانبول و آنکارا آشنا خواهید شوید.


وک کانادا چیست؟

اگر قصد دریافت ویزای کانادا را داشته باشید، یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر، انجام انگشت نگاری است. در واقع پس از آن که درخواست خود را برای ویزای کانادا به ثبت رساندید و از طرف سفارت کانادا به شما جواب مثبت داده شد، برای طی کردن ادامه فرایند، باید اقدام به انجام انگشت نگاری کنید. حال برای این کار مراکز اختصاصی وجود دارند که با ثبت اثر انگشت و تصویر چهره، تمام اطلاعات مربوط به متقضیان را ثبت می‌کنند. چنین مراکزی با نام VAC یا همان Visa Application Center فعالیت می‌کنند و می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. مسئول اداره وک، از اطلاعاتی نظیر اثر انگشت و چهره برای احراز هویت شما استفاده خواهد کرد. نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که مراکز وک در ایران وجود ندارند و برای انجام این فرایند، باید به کشورهای اطراف سفر کنید. یکی از بهترین مراکز برای انگشت نگاری کانادا، مراکز وک کانادا در استانبول و آنکارا هستند. پس از آن که به بررسی جزئیات فرایند انگشت نگاری پرداختیم، مراکز وک را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

چه افرادی ملزم به انجام انگشت نگاری هستند؟

اگر جزو افرادی هستید که در فهرست زیر نام برده‌ایم، باید برای انجام انگشت نگاری به مراکز وک استانبول و آنکارا مراجعه کنید تا فرایند احراز هویت شما انجام شود. به این ترتیب، عازم سفری خواهید شد که هم فال است و هم تماشا! اقدام برای انگشت نگاری می‌تواند بهترین فرصت برای گشت و گذار در شهرهای دیدنی استانبول و آنکارا نیز باشد. مواردی که در ادامه گفته می‌شوند، لازم است بری انگشت نگاری به مراکز وک مراجعه کنند:

  • متقاضیان ویزای توریستی کانادا
  • متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا
  • متقاضیان ویزای کاری کانادا
  • اقامت دائمی کانادا
  • درخواست برای تمدید اقامت در کانادا
  • تمدید ویزای تحصیلی یا کاری
  • درخواست پناهندگی  یا انتظار برای تصمیم‌گیری درباره نتیجه درخواست پناهندگی
  • به جز موارد گفته شده، در صورتی که در خاک کانادا باشید نیز برای تمدید هر یک از موارد فوق، ملزم به انجام انگشت نگاری خواهید بود که این مسئله ارتباطی با مراکز وک در ترکیه نخواهد داشت و می‌توانید از طریق مراکز VAC در خاک کانادا درخواستتان را پیگیری کنید.

 کدام افراد نیازی به انجام انگشت نگاری ندارند؟

در کنار مواردی که انجام انگشت نگاری برای آن‌ها اجبار و ضرورت است، دسته‌ای از افراد نیز از انجام انگشت نگاری معاف هستند. در صورتی که جزو این افراد هستید، نیازی به مراجعه به وک کانادا نخواهید داشت:

  • شهروندان کانادا
  • متقاضیان شهروندی کانادا
  • افراد مقیم کانادا با اقامت دائم
  • شهروندان امریکا
  • دارندگان گرین کارت امریکا
  • افرادی با سن بالاتر از 79 سال
  • کودکان زیر 14 سال
  • متقاضیان دارای ویزای دیپلماتیک
  • متقاضیانی که پیش‌تر انگشت نگاری را انجام داده و منتظر نتیجه هستند.




 مراکز VAC در کشور ترکیه 

برای مهارجت به هر کشوری طبیعتاً باید به  سفارت آن کشور مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید به کشور هند بروید، می‌توانید اقدامات لازم را از طریق سفارت این کشور در ایران پیگیری کنید. حال با توجه به این که سفارت کانادا در ایران هیچ فعالیتی ندارد، برای انجام کارهای مربوطه لازم است به کشورهای همسایه مراجعه کنید. مراکز VAC که برای انجام کارهای سفر و یا مهاجرت به آن‌ها مراجعه می‌کنید، در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام کرد.  با این حال به نظر می‌رسد مراکز وک کانادا در ترکیه  بیش از سایر مراکز مورد اعتماد هستند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که درخواست شما به هیچ عنوان تحت تأثیر مرکز انتخابی قرار نخواهد گرفت. به عبارت دیگر، از هر مرکز VAC که اقدام کنید، تفاوتی در پیگیری روند تاًیید درخواستتان رخ نمی‌دهد.

اغلب افراد کشور ترکیه را برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند تا ضمن انجام کارهای اداری مربوط به سفر، از جاذبه‌های دیدنی این کشور نیز بهره‌مند شوند. مراکز VAC کانادا در استانبول و آنکارا واقع شده‌اند که دو تا از مهم‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آیند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و استانبول به عنوان مرکز توریسم این کشور می‌تواند سفری هیجان‌انگیز را به مسافرین هدیه کند.

آدرس مراکز وک کانادا در استانبول و آنکارا

همان طور که گفته شد، هیچ گونه برتری میان مراکز VAC در سرتاسر دنیا وجود ندارد و می‌توانید به هر کدام که دسترسی بهتری دارد مراجعه کنید. مراکز وک کانادا در استانبول و آنکارا در تمام روزها از دوشنبه تا جمعه به جز روزهای تعطیل آماده خدمت رسانی به متقاضیان هستند. آدرس این مراکز در ادامه درج شده است.


  • آدرس وک کانادا در استانبول: Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:27 Beyoglu-Istanbul 34440
  • آدرس وک کانادا در آنکارا: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/Ankara 06530 – Regnum Sky Tower

توجه داشته باشید که برای جلسه انگشت نگاری، همراه داشتن چند مورد ممنوع است. غذا، دوربین، هرگونه سلاح و انواع وسایل الکترونیکی را نباید به همراه داشته باشید. از طرف دیگر بهتر است کارهایی را در جهت افزایش کیفیت اثرانگشت خود انجام دهید. اگر به دلیل مسائل پزشکی اثر انگشت شما دچار مشکل شده، بهتر است مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.


نتیجه گیری

برای آن که بتوانید فرایند انگشت نگاری را بدون دردسر و معطلی انجام دهید، بهتر است اطلاعات خود را پیش از سفر تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و گشت و گذاری در کشور ترکیه نیز داشته باشید. فرقی نمی‌کند وک استانبول را انتخاب کنید یا وک آنکارا را برگزینید؛ ترکیه پر  از دیدنی‌هایی است که سفرتان را شیرین می‌کند. برای اطلاع از تورهای کشور ترکیه به سایت تایسیز پرواز پارسیان مراجعه نمائید . 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای مراکز VAC کانادا در استانبول و آنکارا

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm