دانستنی های سفر به تفلیس گرجستان

04 خرداد ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

دانستنی های سفر به تفلیس گرجستان

هر وقت صحبت از سفرهای خارجی مقرون‌به‌صرفه به میان می‌آید، سفر به ترکیه اولین چیزی است که به ذهن خطور می‌کند‌. اگر بخواهیم کمی پا را فراتر از محدوده اطراف ایران بگذاریم، کشورهای شمال غرب ایران می‌توانند انتخاب خوبی برای مسافرت باشند. یکی از مهم‌ترین این کشورها گرجستان است. با وجود آن که از گرجستان به عنوان کشوری کوچک در دامنه قفقاز یاد می‌شود، اما در سال‌های اخیر نشان داده که می‌تواند یکی از کشورهای توریستی منطقه باشد. مجاورت گرجستان با کشورها ارمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و روسیه بیانگر نزدیکی این کشور به ایران است. دریای سیاه در کنار این کشور در حال توسعه توانسته طبیعت بکری را برای جای جای گرجستان رقم بزند. از سوی دیگر، قدمت تاریخی کشور گرجستان سبب شده تا آثاری از گذشته همواره در نقاط مختلف این کشور دیده شوند. با این تفاسیر، گشت‌وگذار در کشور گرجستان و به خصوص شهر تفلیس به عنوان پایتخت، می‌تواند هیجان‌انگیز و دلچسب باشد. در این مقاله از بلاگ تایسیز پرواز پارسیان قصد داریم به جاذبه های دیدنی تفلیس پرداخته و شما را با زیبایی‌های این شهر آشنا کنیم. همراه ما باشید.



اماکن دیدنی تفلیس را بشناسید

شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای روزهای متوالی شما را به خود مشغول کند. به خصوص آن که شهر تفلیس با قدمتی دیرینه که به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد، در از آثار باستانی و اماکن تاریخی است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه چند مورد از اماکن دیدنی تفلیس را به اختصار معرفی کرده‌ایم.

کارتلیس ددا

کارتلیس ددا که به زبان محلی به معنای مادر گرجستان است، نمادی از شعر تفلیس و کل کشور گرجستان به حساب می‌آید که برای بومیان از اهمیت زیادی بهره‌مند است. این مجسمه که در واقع زنی با یک شمشیر و یک جام در دستانش است، بیست متر ارتفاع داشته و از جنس آلومینیوم است‌. شمشیر نماد مبارزه با دشمنان و جام، نمادی از مهمان‌توازی برای دوستان است.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا بالای تپه‌ای در قدیمی‌ترین نقطه شهر تفلیس واقع شده است. این قلعه در میان چشمه‌های سولفور و بالای باغ گیاه‌شناسی قرار گرفته و مجموعه این جزئیات در کنار هم، اوقات خوشی را برای شما فراهم خواهند کرد. جالب است بدانید که قلعه ناریکالا مربوط به قرن چهارم و زمانی است که یک ارگ پارسی به شمار می‌رفت. در قسمتی از این قلعه کلیسای سنت نیکلاس، ساختمان جدیدی است که به عنوان جایگزینی برای کلیسای قدیمی‌تری که در این قسمت وجود داشت، احداث شده است. به طور کلی بازدید از قلعه ناریکالا در تفلیس می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی باشد که در طول سفرتان به تفلیس انجام خواهید داد.


پل صلح

پل صلح از آن دست سازه‌های مدرنی است که در جریان توسعه شهر تفلیس احداث شد. در سال ۲۰۱۰ پلی بر روی رودخانه متکواری کشیده شد که طراح آن فردی ایتالیایی به نام میشل دلوچی است. این پل با ترکیبی از استیل و شیشه ساخته شده و همواره پذیرای شهروندانی است که برای پیاده‌روی به این منطقه می‌آیند. جالب است بدانید که این پل خیابانی به نام اریکل دوم که خیابانی پر از کافه‌های متعدد است را به پارک رایک متصل می‌کند. بنابراین اگر تصمیم داشتید به یک کافه دنج بروید، می‌توانید به خیابان اریکل دوم سری بزنید.

 کلیسای جامع تثلیث تفلیس

کلیسای جامع تثلیث یکی دیگر از بناهای شهر تفلیس است که عمر زیادی نداشته و چند سالی است که در دسترس عموم قرار گرفته است. این کلیسا که ارتفاعی برابر با ۸۴ متر دارد، بزرگ‌ترین نماد کلیسای ارتودوکس گرجستان است که قرارگیری آن بر فراز تپه الیا سبب مشخص بودن آن از مرکز شهر شده است. جالب است بدانید که ساخت و ساز این کلیسا نزدیک به یک دهه به طول انجامیده و در نهایت، در سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بنای زیبا با صلیبی از جنس طلا بر روی گنبد اصلی می‌تواند انتخاب خوبی برای بازدید در تمام ایام سال باشد.



 
چاپخانه زیرزمینی استالین

اگر از علاقمندان به سفر در تاریخ و برهه‌های حساس تاریخی باشید، چاپخانه استالین شما را به دوران اتحاد جماهیر شوروی برده و در آن دوران گشتی خواهید زد. استالین جوان و همکارانش در ابتدای قرن بیستم تبلیغ‌‌هایی از اتحاد جماهیر شوروی را منتشر می‌کردند‌. آن‌ها تبلیغات خود را در چاپخانه‌های زیر زمینی در عمق ۱۷ متری احداث کرده بودند و با پایین رفتن از چاه به آن می‌رسیدند. البته یک درب مخصوص خروج اضطراری نیز در این چاپخانه قرار داده شده بود که در صورت لو رفتن، بتوانند از آن جا فرار کنند‌.

هیجان انگیزترین تفریحات تفلیس کدام‌اند؟

علاوه بر اماکن دیدنی که در تفلیس گرجستان وجود دارند، تفریحات هیجان‌انگیزی نیز در این شهر وجود دارند که می‌توانید بخشی از سفر را به تجربه کردن آن‌ها اختصاص دهید تا نهایت لذت را از مدت زمان حضورتان در گرجستان ببرید. 

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات تفلیس گرجستان، پرواز با پاراگلایدر است. با وجود آن که کوه‌های متعددی در سرزمین گرجستان وجود دارند، دشت‌های سرسبز اطراف شهر می‌توانند محیطی مناسب برای پاراگلایدر سواری باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتماً آب و هوا را پیش از آن چک کنید.

از سوی دیگر، تفریحاتی چون تمرین تیراندازی در فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز، زیپ‌لاین باغ گیاه‌شناسی و بازدید از آتشفشان مارتویلی می‌تواند لحظات جذابی را برایتان بسازد. همچنین اگر به رفتینگ علاقمندید، باید بدانید که ۵ رودخانه خروشان در است شهر وجود دارند که می‌توانند بهترین انتخاب برای رفتینگ باشند. افزون بر این موارد، علاقمندان به ماشین سواری و کارتینگ، به هیچ عنوان نباید موتور پارک بین‌المللی روستاوی را از دست بدهند. تجربه رانندگی با ماشین‌های مسابقه‌ای در این مرکز می‌تواند هیجان بی‌نظیری را به شما القا کند.



کلام آخر

گرجستان پر از دیدنی ها و تفریحاتی است که برای بازدید از آن‌ها باید روزها و هفته‌ها زمان صرف کنید. هر یک از این دیدنی ها ممكن است برای عده‌ای از افراد جذابیت بیشتری داشته باشند. برای آن که بتوانید بیشترین استفاده را از مدت زمان حضورتان در این شهر ببرید، بهتر است از کمی پیش‌تر جاذبه‌های دیدنی این شهر را بررسی کرده و بهترین‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای سفر به تفلیس، تورهای تفریحی تفلیس تایسیز پرواز پارسیان در دسترس شما هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای دانستنی های سفر به تفلیس گرجستان

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm