تور گلستان

تور گلستان

یکی از زیباترین استان های شمالی کشور که مملو از جنگل های زیبا ، آبشار و بناهای تاریخی می باشد استان گستان می باشد که برای مشاهد این این زیبایی ها و جاذبه های گردشگری با تور گستان به این استان سفر کرد تا از تماشای این همه زیبایی لذت برد .

شما در تور گلستان میتوانید میتوانید با اداب و سنت های مختلفی آشنا شوید و با قومیت ها و غذاهای سنتی و صنایع دستی خاص آشنا شوید . تور گلستان باتوجه به آثار تاریخی ازجمله برج گنبد قابوس ، آرامگاه مختومقلی ، امام زاده آق امام ، مسجد جامع گرگان ، قبرستان خالد نبی ، گنبد رادکان ، اشاره کرد و از جاذبه های طبیعی این استان که بی شمار است می توان به پارک ملی گلستان ، روستای وامنان ، پارک جنگلی ناهارخوران ، پارک جنگلی النگ دره چشمه گل رامیان ، آبشار هفت طبقه شیر آباد ، غار دیو سپید ، آبشار و جنگل زیارت ، آبشار کبود وال و هزاران هزار منطقه دیدنی در این استان و جود دارد که میتوانید با انتخاب مناسب تور گلستان بخشی از این زیبایی ها رو مشاهد کنید .

وقتی در تور گلستان شرکت می کنید باید بدانید که بیشتر مردم این استان ترکمنی هستند و قومیت های دیگری چون مازندرانی ، سیستانی ، بلوچ و ترک در این استان زندگی میکنند و به گویش طبری ، کتولی ، مازنی و فارسی حرف می زنند .

این تور از مقصد تهران به عنوان تور دو و نیم روزه یا سه و نیم روزه قابل اجرا می باشد و بخاطر طول مسیر نمیتوان به صورت تور یک روزه اجرا شود .

گشت های تور گلستان

با توجه به تعدد جاذبه های استان گلستان با یک بار سفر 3 روزه نمیتوان تمام زیبایی ها و جاذبه های این استان را مشاهد کرد اما در تور گلستان با تایسیز پرواز برخی از این جاذبه هار مشاهد خواهیم کرد که  قسمت سفر نامه و برنامه گشت گلستان به صورت کامل توضیح داده است .

در تور گلستان معمولا اقامت در آزادشهر و یا شهر رامیان قرار دارد و از آبشار هفت طبقه شیر آباد ، چشمه گل رامیان ، آبشار کبود وال ، شهر گنبد قابوس ، برج گنبد قابوس ، بندر ترکمن ، جزیره آشوراده از گشت های می باشد که در تورگلستان مورد بازدید قرار می گیرد .

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان که یکی از گشت های تور گلستان می باشد در شهر رامیان قرار داد . این چشمه طبیعی به عنوان عمیق ترین چشم آب سر جهان شناخته می شود . این چشمه بزرگ در بین کوه و جنگل و زمین های زراعی قرار دارد . از این چشمه به دالان بهشت هم یاد می شود .

آبشار هفت طبقه شیر آباد

آبشار هفت طبقه شیرآباد یکی از زیباترین گشت های تور گلستان می باشد که دل جنگل قرار دارد . این آبشادر در 7 کیلومتری شهر خان ببین روستای شیر آباد قرار دارد . در اینجا هفت آبشار پشت سر هم قرار دارد در بین این آبشارها ، آبشار سوم به عنوان عروس آبشارهای ایران و آبشار اول با عمق 30 متر به عنوان عمیق ترین آبشار ایران شناخته میشود . جالب است بدانید غار معروف کتاب شاهنامه فردوسی که همان خان هفتم رستم می باشد در بین آبشار دوم و سوم قرار دارد که به نام غار دیو سفید که سمندر سفید گرگانی درون این غار زندگی میکند .

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال یکی دیگر از گشت های تور گلستان می باشد که مورد بازدید قرار می گیرد . این آبشار که به عنوان بزرگترین و معروف ترین آبشار خزئی ایران شناخته می شود در 5 کیلومتر شهر علی آباد کتول در استان گلستان قرار دارد . این آبشار در دل جنگل های هیرکانی استان گلستان قرار دارد . بعد پیمایش در دل جنگل که مسیر رسید تا آبشار را با نرده های چوبی و پله کمک به آسان شدن مسیر کرده اند میتوانید از این آبشار زیبا دیدن کنید .

شهر گنبد کاووس

شهر گنید کاووس یا گنبد قابوس یکی دیگر از شهرهای مورد بازدید تور گلستان می باشد . وقتی اسم این شهر به گوشمان میرسد ذهنمان به سمت برج گنبد کاووس که به عنوان بلند ترین برج آجری جهان شناخته میشود میرود. اکثر مردم این شهر ترکمن می باشند .

در این شهر از برج گنبد قابوس و دریاچه مصنوعی این شهر بازدید می شود و از سایر جاذبه های این شهر می توان به امام زاده یحیی بن زید ، پارک توریستی الغدیر ، مجتمع سوارکاری گنبدکاووس و شهر تاریخی جرجان اشاره کرد . در این شهر سه تالاب آلماگل ، آجی گل و آلا گل قرار دارد که در صورت ممنوع نبودن فصلی میتوانند مشغول ماهیگری شوند .

 بندر ترکمن و جزیره آشوراده

یکی از معروف ترین بندر های شمالی گشورمان در استان گلستان قرار دارد که در تور گلستان از اسکله و بازار محلی این بندر گذر خواهیم کرد و بعد از یک گشت و مشاهده بازار از طریق اسکه به سمت جزیره آشوراده روانه میشویم . جزیره آشوراده به عنوان بزرگترین جزیره ایرانی دریایی مازندران شناخته می شود .

وقتی که از بندر ترکمن صحبت میشود اسب های ترکمنی به یاد ادم میاید ، اسب های که در مسابقات اسب دوانی زبان زد هستند و باشگاه اسب سواری بندر ترکمن و مسابقات اسب سواری از جذابیت های این شهر می باشد .

شما در این بندر و جزیره آشوراده میتوانید خاویار علا خریداری کنید زیرا که اینجا مهد پرورش خاویار ایران می باشد .

سوغاتی استان گلستان

خرید سوغاتی و یادگاری در سفر یکی از جذاب ترین قسمت های سفر می باشد ، در تور گلستان شما میتوانید دنیایی از سوغاتی و یادگاری را تهییه نماید . جاجیم ، ابریشم بافی ، حلوا آماج ، حلوا برنجی ، کسمک ، نان شیرینی ، قالی ، پشتی ترکمنی ، شال ، پرزک دوزی ، لباس ها تهییه شده از پوست حیوانات نام برد .

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm