جاذبه گردشگری کیش

درخت سبز کیش

در محدوده ی شمالی جزیره کیش، منطقه ای قرار دارد که دره پرتغالی ها نامیده میشود. این منطقه از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی بوده و سرسبز و زیبا است. درختان لور ( انجیر ) متعددی در دره پرتغالی ها وجود دارد که اکثرا کهنسال و قدیمی هستند. درخت سبز ، نامی است که بر کهنسال ترین درخت این منطقه گذاشته اند و پیشینه ی آن به حدود 5 یا 6 قرن پیش ( احتمالا دوره ی ایلخانان مغول و تیموریان ) بازمیگردد.

مهد رویش این درختان کشور هندوستان و شرق آسیا برآورد شده است و در جزایر و حاشیه ی خلیج فارس بیش از سایر مناطق به چشم میخورد.

منطقه گردشگری درخت سبز، مانند نگینی در میان دو جاذبه ی گردشگریِ دیگر جزیره کیش یعنی شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی قرار گرفته است. لذا به تمامی افرادی که به طور شخصی یا به واسطه ی تور کیش به این جزیره سفر میکنند، توصیه میشود بازدید از این اماکن توریستی را در برنامه ی خود قرار دهند.

درخت سبز و افسانه های کهن :

شاید یکی از دلایلی که موجب معروف شدن درخت سبز گشته، افسانه هایی است که مردم بومی در رابطه با آن میگویند و داستان هایی که دهان به دهان نقل شده است.

بر اساس یک افسانه ی قدیمی، درخت سبز معجزه گر بوده و مردم خواسته ها و نیاز هایشان را به آن میگفتند. برای اینکه درخت خواسته های مردم را فراموش نکند، پارچه یا طنابی را به شاخه هایش میبستند.

امروزه شاید این باور قدیمیِ معجزه گری در میان مردم کمرنگ شده باشد؛ اما همچنان ساکنین جزیره کیش خصوصا بومیان محدوده مجموعه درخت سبز، بر شگون و خوش یمنیِ آن تاکید میکنند. به همین منظور جهت حفظ و نگهداری درخت سبز، که تبدیل به یک منبع طبیعی گردشگری شده، تلاش های بسیاری انجام گرفته است. در این مجموعه انواع آلاچیق ها، میز و صندلی ها، جاده های پیاده روی و فضای استراحت برای گردشگران و بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است تا خاطراتی به یاد ماندنی از سفر خود داشته باشند.

دوستداران و علاقه مندان که میخواهند از نزدیک این درخت کهن را ببینند میتوانند با کارشناسان تورکیش تایسیز پرواز تماس حاصل نمایند .

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm