جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی فوتبال 2022 -قطر

بیست و دومین دوره بازی های جام جهانی فوتبال در کشور قطر برگزار خواهشد . طبق برنامه ریزی فیفا افتتاحیه این دوره از بازی ها در تاریخ 30 آبان (21 NOV)  و بازی فینال در تاریخ 27 آذر (18DES) برگزار خواهد شد .

کشور قطر بعد از دو کشور کره جنوبی و ژاپن که به صورت همزمان میزبان بازی های جام جهانی 2002 بودند ، دومین دوره بازی در قاره آسیا به میزبانی قطر برگزار میشود .

معمولا بازی های جام جهانی در تابستان برگزار میشد اما به دلیل بیش حد هوا و این دروه از بازی ها در فصل پاییز برگزار میشوند ولی با این وجود مسئولین اجرایی در تلاشند تا بتوانند با دستگاه های تهویه بتوانند شرایط آب و هوایی را مناسبی را فراهم سازند .

این بازی ها در 8 گروه 4 تیمی مجموعا 32 تیم برگزار خواهد شد . و دو تیم اول هر گروه به مرحله حذفی صعود خواهند کرد .

پاندمی کرونا و بازی های جام جهانی

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال 2020 و به تعویق افتادن بازی های انتخابی باید دید که آیا طبق برنامه ریزی فیفا بازی افتتاحیه و فینال در جام جهانی 2022 به موقعه رقم خواهد خورد یا خیر . با توجه به تزریق واکسن کرونا و بازگشت تماشاگران به استادیوم های ورزشی باید منتظر شور و شوق مجدد در دیدار های جام جهانی 2022 قطر باشیم . 

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

دولت قطر برای برگزاری هرچه بهتر جام جهانی 2022 ، نیبت به ساخت استادیوم جدید اقدام نموده است و با 8 استادیوم میزبان بازی های جام جهانی خواهد بود



6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm