سواحل گوا

27 دی ، 1401
امیر کیا
comments 0 کامنت

سواحل گوا

سواحل گوا بسیار زیبا می باشند و به همین دلیل بسیاری از افراد امروزه با تور گوا به دیدن سواحل گوا می روند. هر یک از این سواحل زیبایی بی نظیری دارند و در یکی از قسمت های سواحل گوا قرار گرفته اند. سواحل این منطقه بسیار زیبا و متعدد می باشد و همچنین باید بدانید جاذبه های تاریخی، بازی های آبی و ساحلی، جشن های ساحلی و خوراکی های خوشمزه  سواحل گوا همگی دست به دست هم داده اند تا این شهر زیبا جذاب به یکی از بهترین مقاصد محبوب و پرطرفدار تبدیل شود.

گوا سواحل بسیار متنوعی دارد که هر یک از آن ها ویژگی ها و مزیت های ویژه و منحصر بفرد خود را دارند. برخی از آن ها شلوغ و توریستی هستند، برخی دیگر از آنها بسیار لاکچری و لوکس، برخی دیگر خلوت تر و بکرتر و همچنین برخی دیگر هم حال و هوای سنتی و محلی خود را به طور کامل حفظ کرده اند. در این مطلب می خواهیم با ارائه راهنمایی کامل بهترین سواحل گوا و ویژگی ها و خصوصیات هر یک از آنها را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید با توجه به روحیات و سلیقه خود بهترین و مناسب ترین این سواحل را انتخاب نمایید.

معرفی سواحل گوا :

همانطوری که بیان کردیم سواحل گوا بسیار متنوع می باشند و هر یک از آنها ویژگی ها خاصی دارند. این سواحل عبارتند از :

سواحل گوا

1. ساحل آگونداAgonda

یکی از سواحل گوا ساحل بلند و طولانی آگوندا می باشد که این ساحل انتخابی ایده آل برای کسانی می باشد که دوست دارند تنهایی در ساحل استراحت نمایند و از زیبایی های آن لذت ببرند. در واقع باید بدانید این ساحل یکی از مشهورترین و بهترین سواحل هایی می باشد که در گوا قرار گرفته است. ساحل آگوندا بسیار ساکت می باشد و به نسبت خلوت تر از سواحل دیگر گوا است. کلبه های چوبی بسیاری در این ساحل قرار دارند که به سبک سنتی مردم محلی این ساحل طراحی شده اند و شما می توانید شب را در آنها اقامت داشته باشید.

البته کلبه های لوکس و مدرن هم برای مسافرانی که رفاه و راحتی بیشتری را می خواهند در این ساحل ساخته اند. اگر شب ها را در این کلبه ها اقامت داشته باشید از سکوت و آب و هوای دلپذیر و طبیعت آن لذت بسیاری خواهید برد. با وجود خلوتی و سکوت این ساحل  هر آنچه که شما به عنوان یک توریست نیاز دارید در این ساحل می توانید پیدا کنید. مکان اصلی این ساحل در گوای جنوبی، شمالِ ساحل پالولم، ۴۳کیلومتری شهر ماراگو و ۷۶کیلومتری شهر پاناجی می باشد.


سواحل گوا

2. ساحل آنجونا  Anjuna

یکی دیگر از مشهورترین و زیباترین سواحل گوا ساحل آنجونا می باشد که روزگاری محل زندگی هیپی ها بوده است.  البته باید بدانید امروزه اثری از هیپی ها در این ساحل وجود ندارد، اما تاثیر و یادگاری های فرهنگ آنها هنوز هم در این ساحل دیده می شود.. چهارشنبه بازار محلی این ساحل هر سال بزرگ تر می شود و به یکی از محبوب ترین بازارهای محلی سواحل گوا تبدیل گشته است. این ساحل برای بک پکرها یا کوله گردها بهترین انتخابی است که می توانند داشته باشند. مسافرانی که به سفر ارزان علاقه بسیاری دارند و همچنین افراد جوان ماجراجو بی نهایت از این ساحل لذت خواهند برد. باید بدانید خوشبختانه در این چند سال هتل ها و مسافرخانه های بسیار زیادی که چندان گران هم نیستند در حوالی ساحل آنجونا راه اندازی شده اند و این هتل ها محبوبیت این ساحل را افزایش داده است. یکی از مهمترین علت های محبوبیت این ساحل در بین سواحل گوا میهمانی ها و دورهمی هایی لذت بخش شبانه آن می باشد. مکان این ساحل در گوای شمالی، ۸کیلومتری ماپوسا و ۱۸کیلومتری پاناجی می باشد.

3. ساحل آرامبول  Arambol

ساحل آرامبول یکی دیگر از سواحل گوا می باشد که در شمالی ترین نقطه خط ساحلی گوا قرار گرفته است. این ساحل بهشت جدیدی برای هیپی ها به شمار می آید. این ساحل در گذشته یک روستای ماهیگیری کوچک بوده است و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین و بهترین سواحل گوا شناخته می شود. برخلاف سواحل دیگری که توریستی هستند، این ساحل حال و هوای بسیار متفاوتی دارد چرا که در آن انواع درمان ها و شیوه های یوگا، مدیتیشن، تای چی و ریکی را می توانید تجربه کنید. ورزش ها و تفریحات آبی و همچنین تماشای دلفین ها هم از جمله دیگر تفریحات و جذابیت های این ساحل به شمار می رود.. زندگی های شبانه در این ساحل بسیار پرجنب و جوش است و مملو از موسیقی های جذاب زنده، نوازندگان درام و دورهمی های دوستانه و لذت بخش می باشد. مکان اصلی این ساحل در گوای شمالی، ۳۲کیلومتری ماپوسا و ۵۰کیلومتری پاناجی می باشد.

سواحل گوا

4. سواحل باگا و کالانگوت    Baga and Calangute

ساحل کالانگوت در بین تمام سواحل گوا از همه شلوغ تر و توریستی تر می باشد چرا که بسیاری از مسافران تور گوا به این ساحل می روند. در این ساحل جمعیت بسیار زیادی از توریست ها و مسافر های خارجی را می توانید مشاهده کنید که روی ردیف صندلی های ساحل خوابیده اند و مشغول آفتاب گرفتن هستند. ساحل باگا هم یکی دیگر از سواحل گوا می باشد که درست از انتهای ساحل کالانگوت آغاز می شود و در امتداد آن قرار می گیرد. در واقع باید بدانید به همین دلیل این دو ساحل را به صورت یکجا به شما معرفی می نماییم. این ساحل شلوغی کمتری را نسبت به ساحل دیگر دارد و از ساحل کالانگوت مدرن تر و مجهزتر می باشد. در این ساحل ورزش ها و تفریحات متنوعی آبی ارائه می شود و رستوران ها و کافه هایی بسیار گوناگونی که انواع غذاها و نوشیدنی های خوشمزه محلی را به مسافران عرضه می کنند وجود دارد. علت اصلی شهرت ساحل باگا به خاطر زندگی شبانه پرجنب و جوش آن می باشد. مکان اصلی این سواحل گوای شمالی، ۹کیلومتری ماپوسا و ۱۶کیلومتری پاناجی می باشد.

5. ساحل بنولیمBenaulim

بنولیم یکی دیگر از سواحل گوا  می باشد که در فاصله بسیار کمی از ساحل کولوا قرار گرفته است اما به طور کامل با آن متفاوت می باشد. این ساحل به دلیل صنعت ماهیگیری و صید ماهی شهرت بسیاری دارد و ساحلی بسیار زیبا و آرامش بخش به شمار می رود. در این ساحل مهمانی های پر سرو صدا و پارتی های شلوغ برگزار نمی شود و به همین دلیل می توانید با آرامش از تفریحات آبی و همچنین تماشای دلفین ها لذت ببرید. البته در برخی از فصول که گردشگران زیادی به این ساحل می آیند مانند ماه دسامبر، این ساحل تا حدودی پر سرو صدا می شود اما با این حال باز هم می توانید مقدار کمی به سمت جنوب حرکت کنید تا به مناطق ساکت تر و آرام تر آن برسید. مسافران خارجی که میانسال و بازنشسته هستند و حتی جوانانی که به دنبال آرامش و سکوت و خلوت می باشند به ساحل علاقه بسیاری دارند آن را به دیگر سواحل گوا ترجیح می دهند.مکان اصلی این ساحل در گوای جنوبی، ۸کیلومتری ماراگو و ۴۱کیلومتری پاناجی می باشد.

سواحل گوا

6. سواحل کاندولیم و سینکریم | Candolim and Sinquerim

خط ساحلی طولانی ساحل کاندولیم سرشار از کلبه ها، کافه ها و رستوران ها متنوع می باشد  و به همین دلیل این ساحل  یکی از مشهورترین و بهترین سواحل گوا به شمار می رود. این ساحل با ساحل کالانگوت بسیار نزدیک می باشد و به نوعی هم مرز است و اگرچه به طور توریستی می باشد، اما خلوت تر و بسیار تمیزتر است. به طور کلی این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل برای میانسالان و بازنشسته ها به شمار می رود. بنابراین اگر می خواهید در نور گوا با دوستان خود به سواحل گوا بروید و به دنبال هیجان و جنب و جوش می باشید باید به هیچ عنوان به این ساحل نروید. ساحل کاندولیم از  قسمت جنوبی به ساحل کوچک تر و آرام تری که نام آن ساحل سینکریم می باشد متصل می گردد و قلعه آگوآدا هم در همین ساحل واقع شده است.مکان اصلی این ساحل گوای شمالی، ۱۰کیلومتری ماپوسا و ۱۳کیلومتری پاناجی می باشد.

سواحل گوا

7. ساحل کولا   Cola

یکی دیگر از بهترین و زیباترین سواحل گوا ساحل کولا می باشد که از آنجایی که تشابه اسمی با ساحل کولوا دارد بسیاری از افراد آن را این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در حالی که باید بانید این دو ساحل تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر یک از آنها به عنوان زیباتری و بهترین سواحل گوا به شمار می روند ساحل کولا بسیار  خلوت  می باشد و اگر در این ساحل حضور داشته باشید آرامشی منحصر به فرد به شما ارائه می شود. این ساحل درست در شمال ساحل آگوندا واقع شده است. خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که اقامتگاه های بسیار کمی در این ساحل وجود دارد که البته همین ویژگی موجب شده است این ساحل به مکانی ایده آل برای کسانی که می خواهند از هیاهوی تمدن و شلوغی های توریستی دور باشند تبدیل شود. مکان اصلی این ساحل در گوای جنوبی، ۳۶کیلومتری ماراگو و ۶۷کیلومتری پاناجی می باشد.

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای سواحل گوا

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm