سفرنامه تور وان به هتل مریت شاهمارن

26 اردیبهشت ، 1401
حسین محمدی
comments 0 کامنت

 سفرنامه تور گروهی وان

برای سفر به شهر وان با آژانس تایسیز پرواز ثبت نام کردیم ؛ تورمون برای تعطلات عید غدیر بود و تور به صورت گروهی انجام میشد و کل گروه قرار بود بربم هتل ساحلی مریت شاهماران و تو این هتل 3 شب اقامت داشته باشیم . علتی که این تور انتخاب کرده بودم به خاطر گروهی بودن و لیدر تور از اول سفر بود . برام جالب بود که میتونستیم انتخاب کنیم از کجا سوار اتوبوس شیم ، آژانس تایسیز پرواز پارسیان برای تور گروهی وان که ویژه تعطیلات عید غدیر بود 3 دستگاه اتوبوس داشتن که حرکت اتوبوس هاشون از میدان آؤژانتین ، میدان ونک و یک دستگاه اتوبوس هم از جلوی درب استادیوم آژادی حرکت داشت . ما از میدان آرژانتین سوار شدیم و لیدر تور بعد از حرکت شروع به توضیح دادن راجب شهرهای وان و شهرهایی که در طول مسیر از آن عبور میکند تو ضیح داد .

توضیحات لیدر وان 

شهر وان یکی از مذهبی ترین شهر های سنی نشین ترکیه می باشد، به خاطر قیمت ومناسب لباس و اجناس در این شهر به تور وان را به عنوان تور خرید در کشور ایران شناخته میشود و به ما توضیح دادن که اصلا به هیچ عنوان راجب خلیفه های سنی و امامان شیعه با مردمان شهر وان بحث نکنیک ، راجب مراکز خرید شهر وان ، خیابان ها و مراکز مهم شهر وان ، جاذبه های دیدنی شهر وان ، گربه شهر وان ، دریاچه وان ، قلعه وان ، کتیبه خشیار شاه ، موزه اورارتور ، کلیسای آکدامار توضیحاتی داد .

بعد از این توضیحات لیدر تورمون حرف قشنگی زد و اون این بود که کا مثل یک خانواده هستیم و بریا صمیمیت بیشتر بین مسافران بهتر اول سفر با هم آشنا بشیم و برنامه معارفه رو گذاشت . برنامه معارفه به این شکل بود که هرکسی بلند میشد و اسم و فامیل و شغل و سن خودش و اعلام میکرد .

تو طول سفر از شهرهای کرج ، قزوین ، تبریز ، مرند گذشتیم و به شهر خوی رسیدیم و فقط تو پاسگاه سه راه خوی برای بازرسی به بالا اومدن .

برای صرف شام تو رستوران بین راهی آفتاب درخشان تو قزوین وایسادیم که از نظر تمیزی خیلی خوب بود فقط هزنه شام شون یکمی گرون بود . بعد از راهنمای سفر چنا بازی و معما برامون طرح کرد و کلی خندیدیم و بعدش خوابیدیم ، اتوبوس ها به صورت وی ای پی 25 نفره بوده که میگفتن به صورت تخت خواب شو ولی بیشتر شبیه صندلی دندان پزشکی بود .

رسیدیم شهر خوی ، خوبی تور ما این بود که اتوبوس مستقیم تا لب مرز میرفت و دیگه لازم نبود تو ترمینال شهر خوی پیاده شیم تا مرز با یه ماشین دیگه بریم مستقیم رفتیم مرز ، مرز خیلی شلوغ بود و اصلا هیچ شباهتی به مرز بازرگان نداشت و ساعت کاری مرز از ساعت 09:00 تا 17:00 بود . به خاطر شلوغی رز حدود 2 ساعت معطل شدیم ، تفاوت دو مرز خیلی زیاد بود مرز سمت ایران در حد یک ساختمان و دو تا کانکس بود ولی مرز سمت ترکیه یک ساختمان بزرگ و شیک بود ، از فری شاپ کلی خرید کردیم  و از مرز خارج شدیم ، لیدر تور قبل از اینکه ما برسیم ماشین های ترک رو آماده کرده بودن و سوار دولموش های ترک شدیم و به سمت هتل حرکت کردیم ، هتل خارج از شهر و در نوار ساحلی بود . وقتی رسیدیم هتل ، برخورد خیلی گرمی داشتند . مسئول پذیرش با دقت و احترام اتاق ها رو آماده تحویل کرد . هتل شاهماران یک هتل 3 طبقه بود که تو هر طبقه یک لابی و صندلی داشت ولی یم استخر باحال و بامزه داشت فاصله بین استخر و دریاچه با تخت های ویژه حمام افتاب مجهز شده بود و یک اسکله جالب با مزه داشت که تا یک سکو برای دایو داشت .

روز اول تور وان

همه آزاد بودیم و کنار استخر مشغول بودیم و استراحت کردیم ، کنار استخر کلی برنامه شاد و موزیک داشتیم .هر کی میخواست بر تو استخر با ریتم موزیک باید حرکت میزدن و بعد شیرجه میزدن تو استخر .

هتل شاهمران

هتل اقامتی ما هتل مریت شاهماران بود که هتل 4 ستاره و ساحلی بود ، نمای هتل خیلی شیک نبود لابی کوچکی داشت اما یک استخر خوب و خوشکل داشت که به همه چیز می ارزید ، اتاق ها دارای دو نمای دریاچه وان و نمای شهر داشت . رستوران صبحانه هتل شاهماران در کنار استخر و دید دریاچه دارد .

روز دوم تور وان

صبحانه خیلی خوبی داشت کنار ساحل دریاچه وان لذت غیر قابل توصیفی داشت ، مرغای دریایی میومدن کنار ساحل  منتظرغذا دادن مسافر بودن  اضافه غذا ها رو برای مرغ های دریایی میریختن . صبحانه کاملی داشت از انواع پنیر ، خامه ، کره نیمرو ، سبزیجات و..... هرچی می خواستی بود .

  با برنامه ریزی که توست لیدر انجام شده بود با سرویس رایگان رفتیم مرکز شهر بریا خرید ، به پیشنهاد لیدر برای خرید رفتیم مرکز خرید AVM که میشه گفت بزرگترین و بهترین مرکز خرید شهر وان بود ، من که کلی خرید کردم اونم با قیمت های باور نکردنی . وقتی اومدم بیرون همسفر های تور وان و دیدم بهم پیشنهاد دادن از مغازه های کنار خیابان جمهوریت شهر وان دیدن کنیم ، اصلا دوست نداشتم تموم شه هر چی بیشتر میگشت بیشتر تشنه خرید کردن تو وان میشدم . برام جالب بود که بعضی از فروشنده های شهر وان میتونستن فاسی صحبت کننکار ما رو راحت کردن . برای نهار لیدر هممون جکمع کرد و برد به یکی از رستوران ها و هممون اوجا همدیگرو دیدیم و کلی حرف زدیم و کنار هم نهار خوردیم . لیدر با یه سرویس همه خرید هامون و فرستاد هتل و اونایی هم که خسته بودن و خریدشون تموم شد رفتن هتل استراحت کردند و ما به خرید مو ادامه دادیم و کلی از خرید کردن لذت بردیم .

تو مغازه ها آب میوه خوشمزه و خنک همراه با پیراشکی مخصوص خوردیم که کلی حال داد.

برای عصر هم تو حیاط هتل برامون برنامه گذاشتن و کلی بهمون خوش گذشت. شام مهمون آژانس بودیم برای شام رفتیم یه رستوران شیک و تر تمیز برامون یه کباب که خود ترک ها بهشون میگفتن کوفته خریدن با نوشیدنی و سالاد . که یه خاطره خوبی برامون شد .

هتلش کولر نداشت اما هوا اونقدر خنک بود که احتیاجی به کولر نبود ، یه چیز دیگه که باعث شده بود تو هتل خیلی راحت باشیم این بود که اکثر اتاق های هتل گارانتی آژانس تایسیز پرواز بود .

روز سوم تور وان

بعد از خوردن صبحانه ماشین های تورمون اومدن ، اول رفتیم خانه گربه ها ، گربه های شهر وان خیلی خاص بودن گربه های پشمالو با چشم های رنگی که تا به تا هستن کلی گربه بامزه بود  بعد رفتیم سمت اسکله سوار قایق شدیم رفتیم به سمت جزیره آکدامار و کلیسا آکدامار و دیدیم قلعه وان هم رفتیم که یه آثار تاریخی بود و کتیبه خشایار شاه اونجا بود که خیلی تعجب کردیم .

برای عصر هم به درخواست خودمون رفتیم بازار تا خریدمون تکمیل کردیم هرچی که نخریده بودیم و خریدیم . بعضی از دوستان هم که بلیت کنسرت امید رو تهیه کرده بودن رفتن کنسر خواننده محبوبشون .

رو به روی هتل یک شهربازی بود که شب بعد خرید همه رفتیم اوجا کلی بازی کردیم درست خیلی مجهز نبود اما بازی هاش بخاطر وجود دوستان و همسفرهای خوبی داشتیم کلی خوش گذشت بهمون . امشب زود خوابیدم به درخواست لیدر زود خوابیدیم چون  ساعت 9 صبح باید به سمت مرز حرکت میکردیم تا بتونیم به موقع از مرز خارج شیم و به ایران برگردیم .

صبح بعد از خوردن صبحانه وسایل ها رو جمع کردیم و اتاق ها رو تحویل دادیم و گذرنامه رو تحویل گرفتیم سوار ماشین ها شدیم و برگشتیم سمت مرز . بعد از عبور از مرز سوار اتوبوس ها شدیم برای نهار رفتیم رستوران حاج حسین خوی ، کبابی که برای سال 1285 بود کباب های خیلی خاصی داشت که لنگش و تو هیچ جا نخوریم .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای سفرنامه تور وان به هتل مریت شاهماران

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm