با اسکله های کیش بیشتر آشنا بشیم

27 دی ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

 اسکله و ساحل های کیش

 در جزیره کیش اسکله ها و ساحل هایی وجود دارد که امکاناتی برای تفریح گردشگران در آن فراهم شده است. پارک ساحلی سیمرغ، اسکله تفریحی کیش، اسکله و پارک تفریحی میرمهنا، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، ساحل درختان نارگیل، پارک ساحلی مرجان و پلاژ بانوان کیش  از جمله اسکله و ساحل های کیش می باشند.

یکی از دلایل سفر به جزیره کیش قدم گذاشتن در ساحل و آب شفاف دریایش است. تفریح دراسکله و ساحل های کیش یک جزء جدا نشدنی سفر به خلیج فارس و جزیره کیش می باشد. در ادامه اسکله و ساحل های کیش را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید مقصد تفریحی خود را بشناسید.

پارک ساحلی سیمرغ 

 پارک سیمرغ در جنوب شرقی جزیره کیش و در نزدیکی دلفیناریوم قرار گرفته است. مساحت این پارک ۱۵ هزار متر مربع در طول ۳۰۰ متر است. این پارک بین محدوده جاده دوچرخه سواری و جاده جهان کیش قرار دارد. شما با رفتن به این پارک ساحلی هم می توانید به تماشای پرندگان رنگارنگ در باغ پرندگان آن بپردازید و هم موجودات دریایی مانند : دلفین، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن  را در دلفیناریوم آن مشاهده کنید و لذت ببرید. در کنار اینها پارک ساحلی مکانی برای بازی کودکان و بزرگسالان فراهم آورده است و در آن ساحل میتوانید بازی هایی مانند: پینگ‌پنگ، بدمینتون و اسکیت را تجربه کنید.

 در آخر یادتان نرود با مجسمه صورت سفید رنگی که در آن پارک قرار داده شده است عکس یادگاری بگیرید.

پارک ساحلی سیمرغ یکی از اسکله و ساحل های کیش

اسکله تفریحی کیش 

 یکی از بزرگترین اسکله و ساحل های کیش اسکله تفریحی کیش می باشد. تفریحات متنوعی که در این اسکله برای گردشگران فراهم شده است آن را به یکی از بهترین اسکله‌ها تبدیل کرده است. کلوپ تفریحات دریایی، باشگاه بولینگ، سینمای ۴ بعدی، کافه ها، رستوران ها، جت اسکی، فلای بورد، دوچرخه سواری، قایق های ماهیگیری، قایق های کف شیشه ای، قایق های پدالی، سه چرخه های آبی، قایق های پارویی و امکانات غواصی مجموعه‌ای از تفریحات اسکله می‌باشند. مساحت این اسکله 10 هزار متر مربع می باشد. برای رفتن به این اسکله باید به انتهای بلوار دریا پشت بازار ونوس بروید.

اسکله تفریحی کیش یکی از اسکله و ساحل های کیش

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

 این پارک در شمال و شمال شرقی جزیره کیش قرار دارد. پارک مهنا به دو بخش تقسیم شده است بخش اول از مسجد تا اسکله و بخش دوم از اسکله تا میدان جاسک است. مساحت زمین بخش اول آن ۴۱ هزار متر مربع می باشد که در آن مسیرهای پیاده روی، آلاچیق ها، باربیکیو، بازار عربها، بازار ماهی فروش ها، بوفه و مسیر های دوچرخه سواری را مشاهده میکنید. مساحت بخش دوم ۵۰ هزار مترمربع می باشد که در آن زمین بازی برای کودکان فراهم شده است. اگر می‌خواهید لاک پشت های غول پیکر را مشاهده کنید پیشنهاد میکنم سری به این اسکله بزنید. توجه داشته باشید که این اسکله برای شنا مناسب نمی‌باشد و در آن شنا ممنوع است.

اسکله پارک تفریحی میرمهنا یکی از اسکله و ساحل های کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر 

 یکی از جذاب ترین اسکله و ساحل های کیش پارک ساحلی مرد ماهیگیر می باشد. این پارک چهار هزار متر مربع مساحت دارد و در آن مجسمه ای از مرد ماهیگیر که ارتفاع آن ۱۲ متر می‌باشد و از فایبر گلاس و آهن درست شده است قرار دارد. فضای سبز ۵۰۰ متری که در آن پارک واقع شده از انواع گیاهان بومی جزیره کیش رونمایی کرده است. در ساحل شنی اینجا می توانید مجسمه های شنی مختلفی بسازید و از شن بازی لذت ببرید. برای رفتن به این ساحل باید در ضلع شرقی جزیره کیش به دنبال آن باشید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از اسکله و ساحل های کیش

ساحل درختان نارگیل

برای تماشای جاذبه ی دیدنی درختان نارگیل در کنار دریا به این ساحل مراجعه کنید. مساحت این ساحل ۲۰ هزار متر مربع می باشد که در شرق جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درخت نارگیل وجود دارد. شما می توانید هم از میوه آنها استفاده کنید و هم از  سایه درختان برای فرار از گرما لذت ببرید. علاوه بر این جاذبه دیدنی، در این ساحل برای شما تفریحاتی مانند: جت اسکی، قایق های ماهیگیری پدالی ،پارویی و موتوری، کشتی کف شیشه‌ای،  سکو های ماساژ، تیم های آموزش دهنده شنا، تجهیزات غواصی، کرایه دوچرخه، فوتبال ساحلی، والیبال و هندبال ساحلی فراهم شده است.

ساحل درختان نارگیل یکی از اسکله و ساحل های کیش

ساحل مرجان

 یکی از ساحل های صخره ای کیش ساحل مرجانی میباشد. که در قسمت شرقی این جزیره قرار دارد. وجود مرجان های درون آب باعث شفاف شدن بیشتر آن شده و شما می توانید به راحتی در این ساحل آبزیان دریایی را مشاهده کنید. کشتی به گل نشسته یونانی هم در این ساحل قرار دارد.

 

اسکله مرجان یکی از اسکله و ساحل های کیش

پلاژ بانوان کیش

 بانوان مانند آقایان نمی توانند در هر کجای ساحل های این جزیره شنا کنند این امر باعث ساخته شدن و راه اندازی پلاژ بانوان کیش شده است. در این مکان بانوان می توانند هم شنا کنند هم آفتاب بگیرند. پلاژ ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در قسمت شمال شرقی جزیره کیش واقع شده است. دیوارهای بلندی که در اطراف آن قرار دارد باعث شده تا هیچ دیدی از بیرون به داخل وجود نداشته باشد. همچنین پرواز هواپیما و هلیکوپتر در این منطقه ممنوع میباشد. در این مکان امکاناتی مانند: بوفه، اجاره تیوپ، وسایل بازی کودکان، صندلی های مخصوص جهت آفتاب گرفتن، نجات غریق، صندوق امانات، زمین والیبال ساحلی و سالن بدنسازی فراهم شده است.

پلاژ بانوان کیش یکی از اسکله و ساحل های کیش

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای با اسکله های کیش بیشتر آشنا بشیم

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm