ارز مسافرتی در سال 1401

14 تیر ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

ارز مسافرتی در سال 1401

اگر از افرادی هستید که تاکنون تجربه رفتن به سفرهای خارجی را داشته باشید قطعاً با ارز مسافرتی آشنا هستید و می توان گفت ارز مسافرتی از جمله ارزهای می باشد که معمولاً تقاضا برای آن نسبت به ارزهای دیگر بیشتر است. در صورت عدم آشنایی با ارز مسافرتی ادامه مطلب را به دقت بخوانید...

ارز مسافرتی برای مسافران خروجی در نظر گرفته می شود که به واسطه بانک مرکزی این اقدام انجام گردیده است. مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند می توانند به عنوان کمک هزینه مبلغی را دریافت کنند البته این موضوع برای هر کشور خارجی مطرح نیست و مصوبه ای میباشد که از سوی بانک مرکزی صادر گردیده است. وجود ارز مسافرتی به مسافران کمک می کند تا کاهش هزینه هایشان را داشته باشند. نرخ از پیش تعیین شده ای برای این ارز وجود ندارد و اعلام آن بر اساس قیمت روز دولتی خواهد بود البته در بیشتر مواقع تغییر نرخ آن به دلیل مالیات نیز رخ می دهد.

برای دریافت2،200 دلار ارز مسافرتی میتوانید با خرید تور دبی ، تور بلغارستان و تور باکو از این امتیار بهرمند شوید . ( جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید)

به بیانی ساده باید بدانید که این ارز مسافرتی همانند یک کمک هزینه خواهد بود که توسط بانک مرکزی ارز با قیمتی پایین تر از قیمت بازار ارائه می شود و به قیمت ارز صرافی ملی و به هر فرد در سال این مبلغ یکبار تعلق خواهد گرفت. افرادی که می‌خواهند این ارز را تهیه کنند باید ابتدا بلیط هواپیمایشان را خریداری کنند و این بلیط را به صرافی های دولتی که اقدام به ارائه ارز مسافرتی می‌نمایند، نشان بدهند تا بتوانند ارز مسافرتی بگیرند.

همچنان تقاضا برای دریافت ارز مسافرتی زیاد است چرا که می‌تواند منجر به پوشش برخی از هزینه های مسافران خروجی شود و سفر را برای آنها به صرفه تر نماید.

قیمت ارز مسافرتی بر اساس نرخ مصوبه بانک مرکزی میباشد و عموماً از نرخ بازار آزاد قیمت پایین تری دارد و محبوبیت آن نیز به همین علت خواهد بود. یکی از اصلی ترین مزیت هایی که در خصوص دریافت ارز مسافرتی مطرح است پایین بودن آن نسبت به نرخ مصوب بازار می باشد همانطور که اشاره نموده ایم افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند میتوانند به واسطه آن برخی از هزینه های خروجی شان را پوشش بدهند و در واقع به کاهش میزان هزینه های سفر با دریافت ارز مسافرتی کمک کرده‌اند. این نکته را در خصوص ارز مسافرتی بخاطر بسپارید که برای کشورهای که بدون ویزا و کشورهای که ویزا میخواهند متفاوت می باشد. همچنین درخواست برای ارز مسافرتی با توجه به نرخ ارز و مابه‌التفاوت نرخ ارز صرافی و ارز آزاد برای سفرهای خارجی افزایش پیدا کرده است.

تورهایی که شامل ویزا میشوند همچون تور دبی ، تور باکو ، تور اروپا و .... و تورهای بدون ویزا همانند تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان و ... می باشد .

در ضمن برای تورهای زمینی خارجی مانند تور وان ، تور نخجوان ، تور ترابزون هم شامل می شود .

افرادی که میخواهند در یک سال هم به کشورهای با ویزا سفر کنند و هم به کشورهای بدون ویزا، باید دقت کنند که این ارز تنها یکبار برای آنها قابل دریافت خواهد بود. پس با توجه به متفاوت بودن ارز مسافرتی بهتر است در چنین شرایطی سهمیه ارز خود را برای کشورهای بدون ویزا دریافت نکنید تا بتوانید از سهمیه ارز برای کشورهای با ویزا استفاده نمایید.

طبق بخشنامه ای که بانک مرکزی از دی ماه سال ۱۴۰۰ صادر کرده است منجر به سازماندهی و نظم برای فروش ارز مسافرتی گردیده است و به دنبال آن کاهش سقف فروش ارز مسافرتی را در پی داشته و برای افرادی که میخواهند به صورت هوایی به کشورهایی سفر کنند که با ویزا هستند حدود دو هزار یورو می باشد و در مقابل برای کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند و افراد می خواهند به صورت هوایی سفر کنند ۳۰۰ یورو خواهد بود و البته ۳۰۰یورو برای مسافرت زمینی و ریلی نیز می باشد.

البته نحوه دریافت ارز مسافرتی ممکن است طی زمان های متفاوت دستخوش تغییراتی شود، پس توصیه می‌شود افراد قبل از اینکه تصمیم به سفر بگیرند حتماً از بانک مرکزی در خصوص ارز مسافرتی و دریافت ارز مسافرتی اطلاعات دقیق را دریافت نمایند.

همچنین به خاطر داشته باشید که برای دریافت ارز یکی از مسائل مهم و ضروری احراز هویت خواهد بود و شما باید حتماً مدارک شناسایی، پاسپورت و حواله خودتان را ارائه بدهید تا بتوانید ارز مسافرتی دریافت نمایید.

اگر قصد دارید تا خودتان به همراه خانواده به خارج از کشور سفر کنید برای اینکه بخشی از هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا کند و کمک مالی خوبی به شما شود ارز مسافرتی را دریافت نمایید.

آیا ارز مسافرتی حذف شده یا میتوانیم هم اکنون نیز برای دریافت آن اقدام کنیم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از بانک مرکزی و آژانس های مسافرتی می پرسند این است که آیا هنوز هم ارز مسافرتی ارائه می شود یا تنها در سالهای گذشته می توانستند برای دریافت آن اقدام کنند. در سال ۹۶ ارز مسافرتی به دلایل مختلفی از جمله تفاوت روزانه نرخ ارز حذف گردید اما بعد از آن از سال ۱۳۹۸ مجدداً افراد می‌توانند برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنند و به این جهت نیاز به ارائه مدارک خود مثل پاسپورت، بلیط هواپیما و غیره خواهد بود؛ در سال های اخیر با افزایش نرخ ارز مسافرتی روبرو شده ایم به همین جهت برخی از  مسافران ترجیح می دهند که ارز مورد نیاز شان را به شکل آزاد دریافت کنند و برای گرفتن ارز مسافرتی اقدامی نمی کنند.

برای دریافت ارز مسافرتی به کجا مراجعه کنیم؟

شما میتوانید برای دریافت ارز مسافرتی از صرافی های دولتی استفاده کنید و به صورت حضوری مراجعه نمایید و مدارک مورد نیازتان را به صرافی دولتی ارائه کنید و حتماً از صرافی های معتبر استفاده نمایید تا در پروسه دریافت ارز مسافرتی با مشکل روبرو نگردید. به صورت کلی شما نیاز به مدارکی از جمله اصل و کپی گذرنامه ایرانی شخص، ارائه اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی، ارائه اصل و کپی کارت ملی، ارائه رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور، ارائه اصل و کپی ویزا، تکمیل فرم درخواست ارز، پرداخت مبلغ ریالی مبادلاتی روز ارز درخواستی و تحویل رسید آن، شماره موبایل و حساب بانکی معتبر نیاز داشته اید.

تایسیز پرواز به عنوان یکی از شرکتهای خدمات مسافرتی معتبر میباشد که تمام تلاش خود را می نماید تا با تجربه و تخصص خود بتواند اقدام به برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی به بهترین و بالاترین کیفیت ممکن برای شما مسافران عزیز نماید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای ارز مسافرتی در سال 1401

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm