بلندترین هتل ها در جهان

26 مهر ، 1401
کمال بیات
comments 0 کامنت

در مناسبات گردشگری امروز معنای هتل تا حدی زیادی تغییر کرده است. در معنای امروزی هتل فقط مکانی برای اسکان و استراحت شبانه در طول سفر نیست و هتل‌هایی که قصد مطرح شدن در بازار گردشگری را دارند به نوعی طراحی می‌شوند که خودشان یک مقصد هستند. در سراسر دنیا، هتل‌های فراوانی وجود دارند که برخی از آن‌ها به سبب یک امکان یا جاذبه‌ی خاص بعنوان مقصدی برای گردشگران خود را اثبات کرده‌اند.

در این میان افراد که ارتفاع را دوست دارند و عاشق دنیای فرای ابرها هستند جذب هتل‌هایی می‌شوند که عنوان مرتفع‌ترین هتل‌های دنیا را به دوش می‌کشند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هتل‌های مرتفع برایتان جذاب است با ما همراه شوید تا با معروف‌ترین آن‌ها آشنا شویم.

رتبه‌ی اول متعلق به هتل اورست ویو واقع در نپال است که در ارتفاعات اورست و با چشم‌اندازی حیرت‌انگیز از بلندترین کوه جهان در 1971 ساخته شده است. این هتل در ارتفاع 3962 متری در دامنه رشته کوه‌های اورست قرار دارد و در بین کوهنوردان بسیار محبوب است. کوهنوردانی که در این هتل اقامت داشته‌اند بر این باورند که روح اورست را می‌توان در این هتل احساس کرد. این هتل در سال 2004 بعنوان بلندترین هتل جهان در کتاب گینس ثبت شد.

atura Vive Skylodge

هتل دیگری که در ارتفاعات قرار دارد و مناسب اشخاصی است که به دنبال ماجراجویی و دیدار از مکان‌های خاص هستند، هتل Natura Vive Skylodge  در نزدکی ماچو پیچو در کشور پروی آمریکای جنوبی است. این هتل به شکل کپسول‌های شیشه ای در ارتفاع 400 متری از دیواره‌ی صخره‌ای آویزانند و کسانی که قصد اقامت در این هتل را دارند باید مسافتی طولانی را کوهنوردی و صخره‌نوردی کنند. شکل خاص این هتل و منظره‌ی بی نظیری که در مقابل روی مهمانانش گشوده است باعث ‌می‌شود خاطره‌ای تکرار نشدنی را در آن تجربه کنید.

البته اگر اهل کوهنوردی نباشید و دلتان بخواهد با استفاده از تکنولوژی به بالای ابرها سفر کنید این هتل‌ها گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست! در این قسمت به بررسی هتل‌های لوکسی که بواسطه‌ی ساختمان بلندشان در ارتفاع قرار دارند می‌پردازیم.

هتل‌های بین‌المللی جین جیانگ

رتبه‌ی اول هتل‌های مرتفع در برج‌های انسان‌ساخت متعلق به یک هتل از مجموعه‌ی هتل‌های بین‌المللی جین جیانگ است که در ژوئن 2021 افتتاح شده. این هتل در ارتفاع  ۶۳۲ متری از سطح زمین در طبقه ۱۲۰ برج شانگهای افتتاح شده است. آسانسورهای این هتل با سرعت برق‌آسای ۱۸ متر بر ثانیه (۴۷ کیلومتر بر ساعت) مسافران را به اوج این برج مارپیچی می‌رسانند تا در آخرین طبقه‌ی آن مهمان یکی از ۱۶۵ اتاق این هتل باشند. استخردر طبقه‌ی 84 برج، هفت رستوران، چندین اسپا و بار جزو امکانات تفریحی این هتل هستند. البته هزینه‌ی اقامت در این هتل دست‌کمی از ارتفاعش ندارد و برای بهره‌مند شدن از سوئیت‌های لوکس هتل باید مبلغی حدود 10 هزار دلار بپردازید.

هتل جوورا

دومین هتل در این فهرست، هتل جوورا Gevora Hotel با ارتفاع 357.8 متر در دبی است. این هتل 75 طبقه و 528 اتاق دارد. پنج رستوران در طبقات مختلف برج در کنار استخری که در پشت بام هتل جوورا ساخته شده و چشم اندازی منحصربفرد از شهر را در اختیار افراد قرار می‌دهد از جذابیت‌های این هتل است. همچنین در کنار استخر، دو سالن بدنسازی مجزا برای آقایان و بانوان وجود دارد. افراد علاوه بر بهره مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزاتی که در سالن‌ها تعبیه شده است، می‌توانند زیر نظر مربی حرفه‌ای، تمرینات خود را دنبال کنند.

هتل جی دبلیو ماریوت مارکوییس

رتبه‌ی سوم هم به هتلی دیگر در دبی تعلق می‌گیرد. هتل جی دبلیو ماریوت مارکوییس JW Marriott Marquis با ارتفاع 355 متر که در سال 2012 افتتاح شده است. این هتل در 77 طبقه با 1608 اتاق لوکس و زیبا، ١۵ رستوران، سالن‌ های بزرگ، سالن ماساژ، سالن ورزشی، استخر روباز یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

هتل فورسیزنز پلیس کوالالامپور Four Seasons Place Kuala Lumpurبا ارتفاع 343 متر در مالزی در رتبه‌ی چهارم قرار می‌گیرد. این هتل در سال 2018 افتتاح شده است. این هتل 5 ستاره نیز استخری روباز با منظره‌ی زیبای کوالالامپور دارد که از جاذبه‌های این هتل است.

هتل رز ریحان بای روتانا

رتبه‌ی پنجم متعلق به هتل رز ریحان بای روتانا Rose Rayhaan by Rotana در دبی با ارتفاع 333 متر است. با توجه به قرار گرفتن این هتل در نزدیکی ساحل خلیج فارس، اقامت در اتاق‌های طبقات بالای آن بسیار جذاب و لذتبخش است چرا که تا بی نهایت می‌توان دریای آبی را تماشا کرد. این هتل 462 اتاق با چشم اندازی پانورامیک دارد.

ششمین هتل این رتبه بندی هتل برج العرب دبی با ارتفاع 321 متر است. برج العرب به دلیل معماری خاصش در زمان ساخت خود بسیار معروف شد و هنوز هم یکی از بناهای مشهور شهر دبی و به نوعی نماد این شهر است. این هتل با فاصله 2 دقیقه از ساحل و در جزیره اختصاصی خود قرار گرفته است و چشم اندازی زیبا از خلیج فارس دارد. با وجود آسمان خراش‌های متعدد که برخی از آن‌ها از ابرها نیز می‌گذرند عجیب نیست که بارها نام هتل‌های دبی را در فهرست مرتفع ترین هتل‌های جهان ببینیم.

هتل جمیرا امارات تاورز با ارتفاع 309 متر هم در دبی قرار دارد و هفتمین هتل این فهرست است. این هتل در سال 2000 ساخته شده و 56 طبقه، 400 اتاق و 13 رستوران دارد. هر یک از اتاق های این هتل با چشم اندازی بی نظیر از آسمان خراش های دبی، فضایی وسیع، مبلمان راحت و بالکنی برای احساس آرامش در ورای ابرها دارند.

بایوکی اسکای هتل Baiyoke Sky Hotel با ارتفاع 309 متر در بانکوک تایلند قرار دارد. هتل بایوک اسکای و جمیرا تاورز هم ارتفاع هستند و هر دو در رده‌ی هفتم قرار دارند. هتل بایوکی اسکای 88 طبقه دارد و بلندترین هتل در تایلند محسوب می‌شود. یک سکوی تماشا در بالاترین نقطه آن قرار گرفته که این امکان را به میهمانان هتل می‌دهد تا در مرتفع ترین نقطه هتل ایستاده و منظره‌ی شهر را ببینند. این هتل 7 رستوران دارد که رستوران پشت بام آن در فضای باز قرار گرفته و چشم اندازی زیبا و رویایی دارد.

ماریوت هتل Marriott Hotel  با ارتفاع 304 متر در چین، هشتمین رتبه‌ی این فهرست و آخرین هتل بالای 300 متر جهان است. می‌توان گفت هتل ماریوت ناشناخته ترین هتل بلند قامت جهان است که در شهر ووشی چین قرار گرفته است. این هتل 68 طبقه دارد و در سال 2014 افتتاح شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای بلندترین هتل ها در جهان

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm